سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس از شهرداران خواست تا پروژه‌های سال آینده را به دستگاه‌های خدمات رسان اطلاع رسانی کنند تا هزینه تاسیسات آن‌ها دیده شود.

سید احسان اصنافی در همایش شهرداران فارس در شیراز گفت: معمولا شهرداری‌ها به دلیل درآمد هزینه بودن بیشترین هجمه را در حوزه مدیریتی در شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی متحمل می‌شوند.

او همچنین با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته کشور زیر مجموعه معاونت عمرانی درآمده است، ابراز امیدواری کرد که حرکت رو به جلویی در این باره داشته باشیم.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس گفت: با دستور وزیر کشور، ماشین الات عمرانی به شهرداری شهر‌های زیر ١٠ هزار نفر جمعیت داده نمی‌شود.

اصنافی به ساختار شهرداری‌ها در فارس هم اشاره و با بیان اینکه ١٢١ شهرداری و ١١۶ شورا در استان داریم، گفت: درخواست برگزاری آزمون برای جذب نیرو در شهرداری‌های استان داده شده است.

او گفت: ۴۶٠٠ پست در شهرداری‌های استان به جز شهرداری شیراز داریم که حدود ١٨٢٠ مورد آن با تصدی و مابقی بلاتصدی است.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس به لایحه درآمد پایدار در شهرداری‌ها هم اشاره کرد و گفت: این مهم اساسی‌ترین موضوع در شهرداری‌ها به دلیل تغییر روابط حاکم بر این مجموعه‌هاست.

اصنافی با بیان اینکه پیش نویس آیین نامه سرمایه گذاری تهیه و در حال ارسال به هیئت وزیران است، از شهرداران خواست تا پروژه‌های سال آینده را به دستگاه‌های خدمات رسان اطلاع رسانی کنند تا هزینه تاسیسات آن‌ها دیده شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعدادی از شهرداری‌های فارس برای اجرای فیبر نوری اقدام کرده‌اند، گفت: فضا از ADSL به سمت استفاده از فیبرنوری رفته که درآمد خوبی هم به دنبال دارد.

اصنافی با بیان اینکه در شیراز اجرای کل شبکه فیبرنوری را شهرداری متقبل شده است، گفت: به دلیل درآمد مطلوب، نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت به ویژه در شهر‌های بالای ١٠ هزار و ۵٠ نفر جمعیت که فرصت خوبی است.