معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: با اعلام دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، فراخوان چهارمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» به‌ عنوان بخش جنبی این رویداد هنری منتشر شد.

سید رسول موسوی‌نژادیان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: این جشنواره به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانه‌ها در پوشش رخداد‌های فرهنگی _ هنری حوزه موسیقی، رویکرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشارکت موثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانه‌ها، برگ دیگری از «جایزه موسیقی و رسانه» را در تقویم هنری ایران ثبت می‌کند.

او گفت: «جایزه موسیقی و رسانه»، در دو محور و با هدف تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، فرهنگ‌سازی با موسیقی، افزایش سواد هنر موسیقی در بین عموم جامعه، توجه به گونه‌های مختلف موسیقی؛ به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ‌ها و تبیین موسیقی به عنوان کالای فرهنگی برگزار می‌شود و سامانه جشنواره از ۸ تا ۱۶ بهمن ماه سال جاری آماده ثبت نام متقاضیان خواهد بود.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس گفت: سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

موسوی‌نژادیان گفت: فراخوان ثبت نام رسانه‌های دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل (خبرگزاری‌ها، سایت‌های تخصصی موسیقی، روزنامه‌ها، مجلات تخصصی موسیقی، رسانه‌های خارجی فعال در ایران، برنامه‌های اینترنتی) و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای حضور و پوشش خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شده و فعالان این حوزه می‌توانند جهت ثبت نام با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.fajrmusicfestival.com اقدام کنند.

او شرایط ثبت در سامانه را، ثبت کامل مشخصات خبرنگار (رابط خبری) و عکاسان به همراه عکس پرسنلی اسکن شده و تصویر معرفی نامه به امضاء مدیر مسئول و مهر رسانه در سایت جشنواره اعلام کرد.

او گفت: هر رسانه می‌تواند، یک رابط خبری و ۲ عکاس خود را در سایت ثبت نام کند.

موسوی‌نژادیان گفت: رسانه‌های شنیداری و دیداری نیز می‌توانند اسامی تیم رسانه‌ای خود را با تصویر معرفی نامه از مدیر شبکه در سایت ثبت نام کنند. همچنین رسانه‌ها، خبرنگاران و عکاسانی که فعالیت مستمر در حوزه موسیقی داشته‌اند، در اولویت ثبت نام و پذیرش از سوی ستاد سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود.