آیت الله کلانتری ضمن آرزوی توفیق خدمت در این عرصه، خدمت به مردم را نوعی عبادت دانست و گفت: همواره در سخن وسیره ائمه اطهار (ع) خدمت به خلق به عنوان بالاترین نعمت از آن یاد شده است وی کار بدون صبغه الهی بی ثمر دانست و افزود: بُرد و ارزش کاری ماندگار است که الهی و خدایی باشد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، آیت الله کلانتری خدمت رسانی و سوددهی به بندگان خدا که در کلام پیامبر اکرم (ص) مورد تاکید قرار گرفته است را متذکر شد و گفت: خدمت کارگزاران مسلمان به صورت عام است و شما منتخبین مردم باید طوری خدمت کنید که همه را پوشش دهد و از کار کردن برای گروه خاص باید پرهیز شود.

رئیس جامعه اساتید حوزه های علمیه فارس ورود به عرصه خدمتگزاری به مردم را عرصه مبارکی دانست و از منتخبین شورای ششم خواست تا خدمت به آحاد مردم و شهروندان،خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر مستضعف را همواره مرد تاکید و توجه خود قرار دهند.

آیت‌الله کلانتری با برشمردن اهم ویژگی های خدمتگزاران نظام اسلامی در جامعه، تواضع و فروتنی در برابر افراد جامعه در خدمت به آنها، ساده زیستی و دوری از تجملات و تشریفات را به منتخبین شورای ششم متذکر شد و افزود: هر چیزی که در نگاه مردم تجملات و تشریفات است را به کلی از آن دوری کنید، زیرا کارگزاران نظام اسلامی نباید درگیر این نوع از رفتار ها شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود پرهیز از منت گذاری بر مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر برای مردم کاری کردید خوشحال باشید، اما منت بر سر آن ها نگذارید زیرا این وظیفه شماست و از بزرگ شماری کارهایتان نیز پرهیز کنید زیرا منت گذاری احسان را نابود می کند و بزرگ شماری نور حق را از بین خواهد برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به منتخبین شورای ششم گفت: انتظار تمجید مردم و پاداش نداشته باشید و در کارها و خدمت کردن به شهروندان بین آنها تبعیض قائل نباشید و عدالت ورزی در خدمت را همواره سر لوحه کار خود قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که دراحترام گذاری و برخورد با ارباب رجوع این نکات دائما رعایت گردد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به منتخبین شورای ششم اسلامی شهر شیراز محکم کاری در امور و انجام کار برای نسل فعلی و حتی برای نسلهای بعد را مورد تاکید قرار داد و افزود: معمولاً در کارهای فرهنگی متولی زیاد داریم اما متولی واحد نداریم، از این رو عمدتاً شاهد انجام کارهای سطحی و مقطعی هستیم.

آیت الله کلانتری از اعضای منتخب شورای ششم خواست در انجام فعالیت های فرهنگی همواره، نیاز جامعه، مشورت، مطالعه، اخذ نظرات کارشناسی و اثرگذاری را مد نظر قرار دهند تا شاهد اثرات فراگیر این گونه اقدامات در شهر باشیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری انجام کارها برپایه قرار گرفتن مسجد عنوان محور اقدامات در راستای ماندگاری را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: احیای طرح مسجد محوری در شهرداری و شورای شهر امری ضروریست و در این میان با مشورت ائمه جماعات مساجد و هماهنگی ، همدلی و شعار واحد می توان شاهد انجام اقدامات فرهنگی ماندگار در شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به منتخبین شورای شهر اهتمام ویژه به حفاظت از بیت المال و حق الناس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همواره به این موضوع توجه ویژه داشته باشید زیرا همه ما در روز قیامت باید پاسخگوی در بیت المال که متعلق به آحاد مردم است باشیم و از این رو در تامین اعتبارات و هزینه کردن آن خیلی مراقب باشید.

آیت‌الله کلانتری در خاتمه حفظ وحدت را لازمه کار منتخبین شورای ششم دانست و گفت: وحدت را سر لوحه کار خود قرار دهید زیرا آنچه که کارها را مختل می کند عدم وحدت است و برای اینکه امیدهای مردم احیا شود و کارها و وظایف محوله معطل نماند و به سرانجام برسد لزوم رعایت وحدت و همدلی بین اعضا ضروری است.