مراسم استقبال از ورود مسافرانی که اولین روز فروردین وارد شیراز شدند، با حضور مسئولان مدیریت شهری در محل دروازه قرآن، برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، شهردار شیراز در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی وارد شده به این شهر، گفت: برنامه‌هایی به مناسب ایام نوروز و حضور مسافرین نوروزی توسط شهرداری شیراز در نظر گرفته شده که بخشی از آن قبل از سال تحویل و بخشی دیگر را امروز در خدمت مسافران نوروزی هستیم.

سید احسان اصنافی به خدمات اجرا شده اشاره و گفت: در نقاط مختلف شیراز، تاکسی‌های از من بپرس، اتوبوس گردشگری و راهنمایان سیار با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری به صورت دوچرخه سوار در سطح شهر به میهمانان نوروزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

شهردار شیراز گفت: بروشور‌های متنوع شامل نقشه‌های سطح شهر، معرفی اماکن، راهنمای گردشگری، سفر سالم و بسته‌های فرهنگی تهیه شده تا در اختیار میهمانان نوروزی قرار گیرد.

اصنافی گفت: نتیجه زحمت‌ها و تلاش‌های همکاران در تمام حوزه‌های شهرداری این است که نوروزی به یاد ماندنی برای شهروندان و میهمانان ایجاد شود.

مسعود زارعی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در این مراسم گفت: شورای شهر نقش نظارتی بر مجموعه عملکرد شهرداری دارد و یکی از اقدامات مهم سالانه شهرداری استقبال از میهمانان نوروزی است که ستاد اجرایی برای آن تشکیل می‌شود.

او به نقش نظارتی شورای شهر بر همه ابعاد شهرداری تاکید و گفت: امسال برای اولین بار شورای اسلامی شهر شیراز، ستاد نظارت بر عملکرد شهرداری را در دستور کار خود با ظرفیت ۵۰ نفر از مجموعه شورای شهر و نیرو‌های بسیجی قرار داده است.

این عضو شورا کار نظارت بر عملکرد، بدون دخالت بر سیستم اجرایی را مهم دانست و گفت: اتفاق مهم این نظارت، انتقال ایرادات بدون واسطه در اولین و کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسئولین مرتبط است.

مصطفی مشفقیان، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز در مراسم استقبال از ورود اولین مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۱ به شهر شیراز، ضمن ارائه گزارش از عملکرد نوروزی این سازمان، گفت: با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان فارس، تعدادی راهنمایان سیار دوچرخه سوار در مبادی ورودی شهر شیراز و در چند نقطه شهر پیرامون حرم‌های مطهر، بافت تاریخی، محور دروازه قرآن تا باغ جهانی ارم و مجموعه زندیه و بافت پیرامون شهر رکاب می‌زنند و به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

او گفت: ضمن اطلاع رسانی کلامی به مسافرین و شهروندان، با در اختیار قرار دادن کتابچه‌ها و اقلام نظیر نقشه شهر شیراز شامل ۸ مسیر گردشگری و کتابچه راهنمای شیراز اهدا می‌شود.

مشفقیان گفت: برای اولین بار کتابچه سفر‌های مسئولانه حاوی امداد، بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا تهیه شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: همه این اقلام به صورت مجازی از طریق ابر وای فای و بارکد خوان در تمام نقاط شهر شیراز تقدیم مردم می‌شود.