استاندار فارس گفت: با توجه به اجازه رهبر معظم انقلاب در بحث تهاتر نفت، قسمت قابل توجهی از اعتبار راه آهن شیراز-بوشهر اختصاص داده شده که ۲ قطعه آن در حال فعالیت است و چهار قطعه نیز اخیرا به مناقصه گذاشته شده است.

محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز درباره دیگر طرح های راه آهن استان فارس هم گفت:راه آهن شیراز – اهواز نیز یک پروژه استراتژیک و از نظر امنیتی مهم است که شرق و غرب کشور را به هم متصل می‌کند.

ایمانیه اضافه کرد: راه آهن شیراز – لار – بندرعباس و شیراز – گلگهر نیز نیازمند تقویت اعتبارات است.

او ابا اشاره به تلاش‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های فارس ظهار داشت: امیدواریم امسال به کمک وزارت راه و شهرسازی، شاهد رفع تمام این نقاط در محورهای استان باشیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی نقاط استان در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشکلاتی وجود دارد، لذا اختصاص اراضی پارک ملی بمو به این امر کمک زیادی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان می کند.

ایمانیه گفت: آمادگی داریم تا در صورت تخصیص این زمین‌ها، ۱۰ برابر آنرا به محیط زیست بدهیم.
او ادامه داد: این بخش از پارک بمو، محیط زیست حیوانات نیست اما در صورت اختصاص زمین های آن به طرح نهضت ملی مسکن، روند اجرای این طرح در استان شتاب خواهد گرفت.
وی، در خصوص واریز مبالغ اولیه ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان افزود: برخی متقاضیان در پرداخت همین ۴۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت سود تسهیلات با مشکل مواجه هستند که انتظار است این مساله با مصوبه سران قوا یا متممی لایه بودجه ۱۴۰۱ یا در آستانه بودجه نویسی ۱۴۰۲حل و فصل شود.

لزوم توجه به مسکن روستایی
استاندار فارس گفت: در بحث ساخت مسکن، هر تلاش و کوششی که انجام می شود در روستاها مضاعف باشد تا مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی شود.
ایمانیه افزود: نمی توان روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کرد اما هیچ زمینی نباشد که برای ساخت مسکن در اختیار آنها قرار گیرد.

۵۵ هزار واحد مسکن ملی در فارس در دست اجرا است
مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: با چهل هزار و ۶۲ واحد مسکنی که ساخت آنها در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان امروز آغاز شد، تعداد واحدهای در دست اقدام و اجرا به ۵۵ هزار و ۶۲ واحد رسید.
محمود رضا طالبان افزود: از این ۴۰ هزار و ۶۲ واحد، ۱۰ هزار واحد متعلق به ارتش است و هشت هزار واحد نیز در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین از محل توافقات انجام شده در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان، ٢٧٠ هکتار در مرودشت، ٢٠٠ هکتار در جهرم، ١۵ هکتار استهبان، ۶٢٠ هکتار در شیراز، ١٨ هکتار بیضا و ۵٠ هکتار زمین در نی‌ریز برای ساخت مسکن پیش بینی شده است.
او افزود: بر اساس تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساخت حدود چهار هزار واحد به شکل ویلایی و یک طبقه در فارس در دستور کار قرار دارد و بر این اساس مقرر گردید که در شهرهای بهمن، ایزدخواست، صغاد، سورمق، دژکرد، صفاشهر، قادرآباد، حسامی، بوانات، حسن آباد، آباده طشک و نی‌ریز به شکل ویلایی  ساخته شوند.