دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس گفت: اعتبار ١١٤ مصوبه اصلی این سفر ٦ هزار و ٩٦٧ میلیارد تومان بوده که ٤ هزار و٣٥٨ میلیارد تومان آن معادل ٦٢.٥ درصد، جذب شده است.

امیرحسین جمشیدی یکشنبه ٢۴ مهر در یک کنفرانس خبری با اشاره به تصویب ۱۱۴ پروژه به عنوان مصوبات اصلی سفر رئیس جمهوری در سال گذشته به این فارس، گفت: مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده در این سفر که شامل مصوبات اصلی، تسهیلات ماده ۵۶، متمم یک و دو، ۷ هزار و ٩٠٨ میلیارد تومان است که ۵۶.٣ درصد آن محقق شده است.
او مهمترین پروژه‌های سفر را شامل بیمارستان شماره ٢ نمازی در مساحتی به وسعت ۵٧ هکتار، اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان، تکمیل خط دوم آبرسانی به شهر شیراز و احداث پست ۶٣ کیلوواتی شهرستان اقلید، پایدار شدن خط راه آهن شیراز به بوشهر در بودجه، تهیه طرح تفضیلی ۵٧ هکتاری شاهچراغ(ع)، اجرایی شدن تالار مرکزی شیراز و شروع خط اتیلین تامین خوراک پتروشیمی‌ها و توسعه خط غربی قطار شهری شیراز برشمرد.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس  خاطرنشان کرد: مصوبات سفر علاوه بر وظایف دستگاهی سازمان‌ها و ادارات استان بوده و به همین دلیل بودجه مضاعفی نیز به استان تخصیص داده شده است.
جمشیدی تاکید کرد: از مجموعه ١١۴ مصوبه سفر، تنها سه مصوبه اجرایی نشده و شرکت آب منطقه‌ای بهترین دستگاه در پیگیری مصوبات بوده است.
او تصریح کرد: کمترین میزان تحقق مصوبات سفر مربوط به میراث فرهنگی است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس با بیان اینکه برای تحقق و اجرایی شدن مصوبات سفر جلسات متعددی برگزار شده و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به طور مرتب رصد می‌شود، عنوان کرد: اعتبار ١١۴ مصوبه اصلی سفر ۶ هزار و ٩۶٧ میلیارد تومان است که ۴ هزار و٣۵٨ میلیارد تومان آن معادل ۶٢.۵ درصد، جذب شده است.
جمشیدی تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تعریف شده در قالب این مصوبات قرار است در بازه زمانی یک تا سه ساله اجرایی شوند، لذا در جذب اعتبارات ۴٠ درصد از زمانبندی جلوتر هستیم.
او میزان اعتبارات مصوباتی که به صورت تسهیلات در قالب ماده ۵۶ تعربف شده را ۶ هزار و ٣٠٨ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در استان تاکنون از این محل ١٢ هزار و ٩٩٠ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده که رشد ٢٠۵ درصدی را نشان می‌دهد.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس  با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور و هیات دولت یکسری خواسته‌هایی نیز در شهرستان‌ها مطرح شد، گفت: علاوه بر مصوبات اولیه سفر، ١٨ مصوبه جدید دیگر نیز به تصویب رسیده که معادل ٨١١ میلیارد تومان است و از ابتدای سال جاری تاکنون ١٠٠ میلیارد آن در قالب متمم اول جذب شده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: سه مصوبه از محل اعتبارات وزارت نفت با اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان در حوزه‌های ورزش و راه نیز در قالب پیگیری متمم ٢ مصوبات سفر طی چند روز اخیر ابلاغ شده است.
او تاکید کرد: استان فارس در مجموع در بحث اجرا و جذب اعتبارات مصوبات در وضعیت خوبی به سر می‌برد.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس  تکمیل سدهای نرگسی، کوار و هایقر را از دیگر بخش‌هایی عنوان کرد که در مصوبات سفر به آن اشاره شده و گفت: با تکمیل فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز، فاز دوم آن از منبع دوکوهک تا معالی‌آباد نیز به طول ۱۴ کیلومتر آغاز شده و تا ابتدای تابستان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
جمشیدی اظهار کرد: با تکمیل این خط مشکل کم آبی در کلانشهر شیراز حل می‌شود.
او با بیان اینکه آبرسانی به شهرستان ارسنجان اتمام و به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: مصوبه آبرسانی به زرین دشت نیز دارای ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی است و آبرسانی یه شهر قیر نیز در دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس   اظهار کرد: خط انتقال آبرسانی به شهر جهرم و تکمیل رینگ داخلی شهر رو به اتمام است
جمشیدی اعتبار تکمیل رینگ آبرسانی به شیراز را ۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در راستای تامین آب پایدار برای کلانشهر شیراز ١١۴ حلقه چاه و دو خط آبرسانی در یک رینگ داخل شهری قرار می‌گیرند تا در زمان بروز مشکلات فنی، مشکل آبرسانی ایجاد نشود.
او همچنین از تکمیل ۶ خط فاضلاب در شهرهای شیراز، داراب، سپیدان، آباده، فسا، نی‌ریز و فیروزآباد خبر داد و افزود: تکمیل آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت، نی‌ریز و استهبان در دستور کار و پیگیری است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس   همچنین با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی مهمترین مصوبه تکمیل آزادراه راه شیراز به اصفهان بوده است، گفت: این پروژه سال گذشته دارای ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امسال به ٩۴ درصد رسیده است.
جمشیدی اعلام کرد قطعه یک تا شش این آزادراه تا اواخر امسال به بهره برداری می‌رسد.
او با بیان اینکه در بحث تامین زمین برای نهضت ملی مسکن نیز زمین مورد نیاز برای ساخت ٧۵ هزار واحد تامین شده است، گفت: تکمیل خط ٢۴ کیلومتری زرقان به تنگ خیاره با اعتبار ٢٢ میلیارد تومان در حال اجراست و اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل زائر سرای ارزان قیمت در شهر مشهد تاکنون تخصیص نیافته است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس   ساماندهی مناطق حاشیه‌ای، تصویب طرح تفضیلی گویم، تهیه طرح ۵٧ هکتاری شاهچراغ(ع)، تخصیص اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز فارس و احداث باند محور دوم کوار به فیروزآباد را از دیگر مصوبات سفر برشمرد و گفت: این پروژه‌ها نیز با پیشرفت مطلوب در حال عملیاتی شدن است.
جمشیدی تاکید بر اینکه طرح تفضیلی ۵٧ هکتاری شاهچراغ بالاخره پس از ١٢ سال اختلاف نظر، هفته گذشته به تصویب رسید، افزود: در طرح تفضیلی مصوب، هیچ اثر دارای ارزش میراثی و تاریخی تخریب نخواهد شد.
او ادامه داد: طرح توسعه شاهچراغ(ع)، ساماندهی اطراف حرم مطهر را بر می‌گیرد و به هیچ عنوان محدده کالبدی حرم را شامل نمی‌شود.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس با اشاره به اینکه مشاور این طرح دارای صلاحیت میراثی و بازآفرینی بوده، گفت: طرح توسعه با رویکرد بازآفرینی و حفظ بافت و تعریف محورهای زیارتی و کاربری‌های مرتبط با حرم تعریف شده است.
جمشیدی همچنین با بیان اینکه طرح تفضیلی ۵۷ هکتاری شاهچراغ(ع) از شمال به خیابان لطفعلی خان زند، از جنوب به مجموعه تجاری بین الحرمین و از سمت شرق به سیدعلاءالدین حسین(ع) و از غرب به مسجد نو می‌رسد.
او افزود: رویکرد اصلی طرح حفظ جمعیت ساکن در بافت و ارائه خدمات پشتیبان سکونت و زیارت بوده و هیچ گونه پیشنهاد کاربردی تجاری در آن که دارای جنبه اقتصادی باشد داده نشده است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس خاطرنشان کرد: برای این طرح از اعتبارات بازآفرینی نیز می‌توان استفاده کرد.
جمشیدی در ادامه با بیان اینکه در بحث تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز موفق نبوده‌ایم، گفت: پیش از این قرار بود با مشارکت شهرداری شیراز این کمربندی اجرایی شود اما با تغییر این مدیریت، شهرداری شیراز از این مشارکت منصرف شد و امروز کار توسط حوزه راه و شهرسازی دنبال خواهد شد.
او با بیان اینکه تکمیل خط ۵٠ کیلومتری محور لار به جهم به عنوان یکی از نقاط پر حادثه دارای پیشرفت ۶٠ درصدی است، گفت: محور کوار به فیروزآباد نیز در دست احداث است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس از احداث بیمارستان دوم نمازی در بزرگراه مهندسین خبر داد و گفت: این بیمارستان ١۴٠٠ تخت خوابی توسط قرارگاه خاتم الانبیا و به شیوه تهاتر نفت احداث می‌شود و بیمارستان تخصصی کودکان و اطفال نیز در کنار آن احداث خواهد شد.
جمشیدی تکمیل بیمارستان ٣١٣ تخت خوابی و اعصاب و روان شهر صدرا، تکمیل بیمارستان ١۶٠ تخت خوابی کازرون، تکمیل بیمارستان حضرت زینب شیراز و پیگیری عملیات اجرایی ١٠۵ پروژه ده اشتی را از دیگر مصوبات سفر برسکرد و گفت: در بحث احداث بیمازستان فاطمه الزهرای میانرود هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته‌ایم و به همین دلیل نتوانسته‌ایم اعتباری جذب کنیم.
او با بیان اینکه شروع خط اتیلین تامین خوراک پتروشیمی‌ها به شرط پیشرفت ٣٠ درصدی پتروشیمی‌ها در استان آغاز می‌شود، گفت: این خط در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز از هیات دولت است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس ادامه داد: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان و اعتبار ٢۵٠ میلیارد تومانی در راستای تحقق نگاه مسئولیت‌های اجتماعی نیز به پروژه‌های ورزشی و بهداشتی اختصاص یافته است.
جمشیدی تکمیل ساختمان بحران، ورزشگاه شش هزار نفری، رفع ایرادات چمن این استادیوم پارس، تکمیل سالن کشتی مرودشت و تکمیل برج فناوری را از دیگر مصوبات ذکر و عنوان کرد: در برند سازی گردشگری فارس نیز موفق نبوده‌ایم و موزه پاسارگاد به عنوان قدیمی ترین پروژه میراثی استان در مصوبات سفر قرار نگرفته است.