شهردار شیراز گفت : امسال برای نخستین بار با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده این گزارش در خردادماه به شورای شهر ارسال شد.

نامه شهرداری شیراز، درباره تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز در صحن شورای شهر بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال و پس از بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده و در دستور کار هفته آتی صحن شورا نیز قرار گیرد.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این باره با اشاره به ارسال و وصول نامه شهرداری شیراز به شورا گفت: تاکنون سابقه نداشته است که قبل از پایان خردادماه گزارش تفریغ سال قبل ارائه شود و این حسن و دقت نظر و سرعت عملیات شهرداری است.

وی با بیان اینکه اصل گزارش اعلام وصول شده است و باید به صورت تخصصی مورد بحث قرار بگیرد پس از اینکه در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شد در صحن شورا منعکس می‌شود‌.

ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در این باره گفت: در تاریخ چند دهه شهرداری اولین بار است که گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در این تاریخ تقدیم شورا می‌شود که به دبیر خانه ارسال شد و بررسی‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه انجام می‌شود‌.

وی با بیان اینکه تفریغ بودجه تا روز  شنبه بررسی می‌شود و در صحن یکشنبه آینده گزارش کامل تفریغ  ۱۴۰۰ و تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: گزارش تفریغ بودجه نهایی شده و کلیات آن به شورا ارسال شده است‌.

سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز چندی پیش با اعلام آماده شدن گزارش تفریغ بودجه گفت: طبق این گزارش جذب درآمد ۹۷.۱۱ درصد و جذب هزینه‌ها ۸۹.۶۹ درصد محقق شده و کلیه اسناد و مدارک مربوطه در دفاتر ثبت شده است.

اصنافی ابراز امیدواری کرد که با توجه به ارسال زودتر از موعد گزارش تفریغ بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر، تلاش داریم به سمت حسابرسی  ضمنی برویم و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ را به صورت فصلی عملیاتی کنیم.

لازم به ذکر است که گزارش تفریغ بودجه میزان انطباق برنامه‌ها و بودجه پیشنهادی هر سازمان را با میزان عملکرد آن مورد بررسی قرار داده و از این طریق به رفع ابهامات در زمینه عملکرد سازمان‌ها می‌پردازد.