۵۰۰ میلیارد ریال در سه ماه نخست امسال به پروژه چهارخطه لار- جهرم- بندرعباس تخصیص یافته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت:بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در قالب ماده ۵۶ و با اعطای تسهیلات بانکی به این پروژه مهم و ترانزیتی در سال جاری اختصاص خواهد یافت که البته موافقت‌های اولیه آن نیز انجام شده است.
او گفت: با تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال طرح سرعت بیشتری خواهد گرفت و تلاش بر این است که با توجه به اعلام پیمانکاران در سال جاری حدود ۵۰ کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری برسد.
شبانی گفت: اتصال جزایر و بندر‌های بسیار مهم جنوب و جنوب غرب کشور از جمله قشم، کیش، بندرلنگه، بندر خمیر، بندرعباس به شیراز، اصفهان، قم، تهران و برخی شهر‌های جنوبی مرکز همه این شهر‌ها و محور‌های منتهی به آن‌ها از همین طرح چهارخطه لار- جهرم- بندرعباس است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد ترافیک موجود در این محور مهم ترانزیتی مختص خودرو‌های سنگین است که در شبانه روز در این جاده تردد می‌کنند.
شبانی گفت: سال گذشته (۹۹) توانستیم پنج برابر بودجه سال ۹۸ برای طرح چهارخطه لار- جهرم- بندرعباس اعتبار دریافت کنیم.
وی با توجه به آخرین وضعیت این طرح گفت: پیمانکاران در پنج قطعه از سمت لار به جهرم مشغول فعالیت هستند و پروژه در همه قطعات نیز فعال است.
او گفت: همچنین از سمت لار به بندرعباس نیز پیمانکار در قطعه اول با ۲۰ کیلومتر تعهد مشغول فعالیت است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده حدود ۸۰ کیلومتر دیگر از محور لار به بندرعباس در سال جاری به مناقصه خواهد رفت.
بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی چهارخطه لار- جهرم- بندرعباس می‌گذرد که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی لارستان برای تکمیل این بزرگراه به رقمی بالای ۱۴هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
محور لار – جهرم- بندرعباس کوتاه‌ترین، بهترین و در صورت بهره برداری و تکمیل چهارخطه شدن آن مناسب‌ترین مسیر برای دسترسی به بندر‌های جنوبی و جزایر قشم و کیش و مسیری امن برای تردد حجم انبوه خودرو‌های سنگین حامل مواد سوختی به سمت مناطق جنوب خواهد بود.
استان فارس هم‌اینک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد