آقای عبدالملکی باید تجربه تلخی باشد برای ما که بدانیم، نقد کردن، زدن حرف های زیبا و دادن ایده در خلأ دلیل کارآمدی و توانمندی یک فرد نبوده و نیست....

آینه فارس: ضرب المثلی وجود دارد که می گوید بیرون از گود نشسته و می گوید لنگش کن!!!، ضرب المثلی که نمونه عینی و مثال بارز آن حجت عبدالملکی وزیر مستعفی کار و تعاون می باشد. فردی که قبل از وارد شدن به دولت، چندین شعار و طرح و ایده از مدیریت بازار ارز و ایجاد شغل داد و همه منتظر بودیم که ایده های نابش را محقق کند، اما شد داستان آن مردی که زمان مجردی هفت ایده تربیت فرزند داشت و اکنون صاحب هفت فرزند و بی هیچ طرح تربیتی!

آقای عبدالملکی با چند ایده و طرح آمد، شعار داد، شوآف کرد و بدتر از همه تغییراتی ایجاد کرده و دستوراتی صادر نموده که هزینه های دولت و وزارت خانه و حتی کارفرمایان را بالا برده و حال به راحتی از مسئولیت استعفا داده تا هماهنگی بیشتری در دولت بوجود آورد، بدون آنکه تکلیف عواقب و عوارض سیاست هایش همچون افزایش بار مالی دولت را بعهده گیرد.

آقای عبدالملکی باید بگوید که اگر می دانست وزارت اینقدر سخت است و مشکلات دارد چرا پذیرفت و قسم خورد و ساختار بهم زد و اگر نمی دانست باز چرا ندانسته و نفهمیده، شعار داده و بر کرسی وزارت نشست؟ دقیقا مانند اصلاح طلبان که وقتی می خواهند رای بیاورند هزاران ایده دارند و وقتی مسئولیت را تحویل می دهند می گویند نشد و نگذاشتند!!

و خدا کند روح اصلاح طلبی درون دولت آقای رئیسی، رخت مسئولیت و سفارتی دیگر بر تن ایشان نکند که باز در ۳۰۰ روز آتی شاهد تکرار اشتباه گذشته باشیم. و ای کاش شاهد اخراج و تسویه وزارت از حامیان ایشان که هر کدام با رانتی در سطوح بالایی وزارت خانه نشسته اند.

آقای عبدالملکی باید تجربه تلخی باشد برای ما که بدانیم، نقد کردن، زدن حرف های زیبا و دادن ایده در خلأ دلیل کارآمدی و توانمندی یک فرد نبوده و نیست.

سید محسن هاشمی