مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

حمید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در محورهای سپیدان- اقلید- نورآباد- مرودشت(گردنه چاهو)- کازرون به دشت ارژن- قائمیه به دشت ارژن شاهد بارش برف هستیم.

او گفت: همچنین در محور‌های منتهی به شیراز- رستم- ارسنجان- استهبان- پاسارگاد- جهرم- خرامه- قیروکارزین- داراب- زرین دشت – مرودشت- فراشبند- فسا -کازرون -کوار بارش باران را داریم.

این مقام مسئول از مه گرفتگی درمحور دشت ارژن به کازرون خبر داد.

احمدی گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۲۸ تردد شمار فعال در محور‌های برون شهری، نسبت به روز قبل ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصداست.

او گفت: اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ در محور کمربندی پل فسا شیراز و کمترین تردد در محور صفاشهر-بوانات بین ساعات ۱۵ تا ۱۶ صورت پذیرفته است.

او گفت: راهداران در سراسر استان در آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز برای انجام عملیات راهداری زمستانی از آمادگی لازم برخوردارند.

احمدی از لغزندگی محور‌های مواصلاتی فارس خبر داد و گفت: همچون گذشته از رانندگان تقاضا داریم که از سلامت سیستم گرمایش و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در هنگام سفر با سامانه ۱۴۱ یا سایر سازمان‌های امدادی تماس برقرار کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر‌های زمستانی محسوب می‌شود، گفت: در هنگام شب از تردد‌های غیر ضروری در محور‌ها و مناطق کوهستانی بطور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/