شهرداری شیراز مکلف به پیش‌بینی هزینه مورد نیاز پروژه «نواب صفوی- احمدبن‌موسی» در بودجه سال 1401 شد.

به گزارش آینه فارس، طرح کمیسیون عمران شورای شهر شیراز درباره الزام شهرداری به اجرای پروژه نواب صفوی – احمد ابن موسی(ع) در سه فاز در سی‌و‌ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد.
بر اساس این طرح، شهرداری شیراز مکلف به اجرای تقاطع نواب صفوی – احمد ابن موسی-کمربندی در سه فاز شد.
اجرای پل‌های چپ‌گرد کمربندی غرب به احمد ابن موسی – شرق و بالعکس به عنوان فاز یک پروژه؛ پل نواب صفوی شمال به جنوب و بلعکس به عنوان فاز دوم پروژه؛ و همچنین اجرای چهار لوپ پل نواب با دو دوربرگردان غیر هم‌سطح در محور کمربندی با فاصله بهینه طراحی شده از پل نواب به عنوان فاز سوم پروژه تعریف شده است.
بر اساس این طرح، شهرداری شیراز مکلف است با توجه به برنامه زمان‌بندی فازهای اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت رفع معارض ملکی را در مناطق پنج و ۹ شهرداری انجام داده تا در زمانبندی اجرای پروژه وقفه ایجاد نگردد.
شهرداری همچنین مکلف است برنامه زمانبندی هر سه فاز را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه و تاییده‌های لازم را از کمیسیون عمران شورا اخذ کند.
افزون بر مواردی که ذکر شد، شهرداری شیراز مکلف شد اتصال راست‌گرد احمدابن موسی(ع) به کمربندی (ترافیک عبوری شمال شرقی به جنوب غربی) را به صورت غیر همسطح با رویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب، کاهش دو دهانه اجرای این پل، عدم جابه‌جایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش رفع معارض ملکی جهت اجرای راست‌گرد کمربندی شرق به خیابان نواب اجرا کند.
همچنین شهرداری شیراز می‌بایست کلیه الزامات لازم را در خصوص جانمایی پایه های پل کمربندی – غرب به احمد ابن موسی(ع) شرق را رعایت کرده تا با طرح جامع تعریض کمربندی فعلی در محور تند رو مغایرتی ایجاد نشود.
آخرین بند از الزاماتی که شهرداری شیراز می‌بایست برای اجرای این طرح انجام دهد، پیش‌بینی هزینه مورد نیاز پروژه در بودجه سال ۱۴۰۱ است.