طرح راهداری محوری در فارس از ۲۰ فروردین آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اجرای طرح راهداری محوری با هدف هم افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیرو‌های راهداری در جاده‌های این استان خبر داد.
علیرضا سیاهپور با بیان اینکه برای اجرای این طرح، ۵۸ اکیپ راهداری در سرتاسر استان مشغول فعالیت هستند، هدف عمده این طرح را ارتقاء ایمنی راه‌های ارتباطی فارس اعلام و اضافه کرد: طرح راهداری محوری در فارس از ۲۰ فروردین آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد.

سیاهپور بیان کرد: علاوه بر ارتقاء ایمنی محورها، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل جهت افزایش طول عمر و بهره برداری بهینه از ابنیه فنی، علائم و تجهیزات حاشیه راه ها، استفاده از راهکار‌های کم هزینه مخصوصا در بخش رویه راه‌ها و در نتیجه تردد ایمن و روان از اهداف اجرای این طرح است.
او اظهار کرد: از آغاز این طرح تا ۲۵ خرداد بیش از ۱۹۵ کیلومتر بخشنده کردن و شانه سازی، ۲۹۹ کیلومتر تسطیح راه‌های شنی و خاکی، ۵۵ کیلومتر ایمن سازی ابنیه فنی محور‌های استان، ۲۵۸ کیلومتر BMS پل‌های بزرگ، ۹۵ کیلومتر دریواسیون ابنیه فنی واقع در محور‌های استان، ۴۷۱ کیلومتر تسطیح حریم، در ۱۵ نقطه اصلاح موانع دید، رنگ آمیزی ۲ هزار و ۸۶۰ عدد تابلو، ۱۰۰۰ متر رنگ آمیزی و آشکارسازی نیوجرسی انجام شده که از جمله اقدامات راهداری فارس در اجرای طرح راهداری محوری بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: علاوه بر اجرای طرح راهداری محوری در محور‌های شریانی استان در محور‌های فرعی پرتردد نیز فعالیت‌های مستمر راهداری برای نگهداری و ایمن سازی راه‌ها تداوم دارد