استاندار فارس : اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، اجرای این برنامه در سطح ملی را تحولی اساسی در نظام سلامت کشور خواند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده ابتدا قرار بود در سال ۹۱ در تمام کشور اجرا شود، اما تنها در فارس و مازندران اجرایی شد، بر ضرورت ارزیابی و بازبینی شیوه اجرای این برنامه بر اساس نتایج به دست آمده از دو استان فارس و مازندران و با هدف آگاهی دقیق و جامع از نقاط قوت و ضعف برنامه تاکید کرد.
اجرای برنامه پزشک خانواده، تحولی اساسی در نظام سلامت کشوراو با تاکید بر اهمیت و اولویت موضوع پیشگیری بر درمان به عنوان محور مهم اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: یکی از نتایج خوب اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس، شناسایی به موقع بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت بوده که از بیماری خود آگاهی نداشتند.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: موضوع پزشک خانواده در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار فارس افزود: اجرای این برنامه، تحولی اساسی در نظام سلامت و کمک بسیاری به مردم به ویژه اقشار محروم است و اگر به طور کامل و درست اجرا شود، از نظر اقتصادی نیز به سود کشور خواهد بود.
دکتر ایمانیه پرونده الکترونیک سلامت و ارایه خدمات مناسب به مردم در حوزه سلامت را یک خط قرمز مهم خواند و تاکید کرد: موضوع برنامه پزشک خانواده باید به صورت جدی پیگیری شود؛ زیرا تنها راه نجات مسایل حوزه سلامت اجرای این برنامه است و از سویی دیگر نظام جامع و مفیدی برای کشور محسوب می شود.