رئیس دانشگاه علوم شهرستان جهرم گفت: از ابتدای بیماری تا زمان رسیدن واکسن، ۹۰۰ پرسنل بیمارستانی جهرم به کرونا مبتلا شده و کادر درمان و خط مقدم مبارزه با بیماری به شدت خسته شدند و توان آنان روز به روز در حال کاهش است

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس به نقل از فارس، محمد رحمانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران در مدت شیوع ویروس کرونا بیشترین کمک را به ستاد مقابله با این بیماری، کادر درمان و مدافعان سلامت و حوزه نظام درمانی کردند و با اطلاع رسانی مناسب و به موقع پیام همدلی و همراهی را در مبارزه با این ویروس تسری بخشیدند.

وی افزود: هیچگونه اطمینان خاطری از بیماری ناشناخته کووید۱۹ وجود ندارد و از زمان آغاز شیوع این ویروس تاکنون همدلی بسیار خوبی از رسانه‌ها با کادر بهداشت و درمان شهرستان شاهد بودیم و این جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم شهرستان جهرم از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست در شرایط حاد و نفس گیری که کادر بهداشت و درمان با ویروس منحوس کرونا در جنگ تمام عیار هستند علاوه بر به تصویر کشیدن حقیقی خدمات ارائه شده به مردم، یاریگر مجموعه بهداشت و درمان شهرستان در این جنگ تن به تن بوده و با ارائه آموزش های صحیح به مردم در جهت نابودی این ویروس همراهیمان کنند.

رحمانیان با بیان اینکه بیش از ١٨ ماه است درگیر پاندمی کرونا هستیم، بیان داشت: خبرنگاران ثابت کردند برای آنکه مردم و شهروندان سالم بمانند تمام قد و استوار ایستاده اند و در کنار جان برکفان مدافع سلامت نقش بی بدیل خبرنگاری و اطلاع رسانی را صادقانه و پراثر ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت بیماری تنها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کنترل و مدیریت بیماری، مرتبط با هماهنگی های درون بخشی است و بایستی همه ارگان‌ها و ادارات کمک کنند چرا که بسیاری از اقدامات جز اختیارات علوم پزشکی نیست و به تنهایی توان انجام ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اعلام اینکه از ابتدای بیماری تا زمان رسیدن واکسن، ۹۰۰ پرسنل بیمارستانی جهرم به کرونا مبتلا شدند، ادامه داد: کادر درمان و خط مقدم مبارزه با بیماری به شدت خسته شدند و از توان آنان روز به روز در حال کاهش است اما تا این لحظه با قدرت در حال خدم‌تدهی به بیماران هستند و از مردم صمیمانه خواهش می کنیم که حال و شرایط کادر درمان را درک کنند و بیشتر مراقبت کنند.

رحمانیان تغییر رفتار در شهروندان را تنها عامل شکست و کنترل بیماری دانست و گفت: تا زمانی که به معنای واقعی پروتکل بهداشتی رعایت نشود وضعیت بهبود پیدا نمی کند و ادامه شرایط فعلی، قطعا شهر را بیشتر به سمت وضعیت بحرانی سوق می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند حتما در اولین فرصت واکسن تزریق کنند، اعلام کرد: واکسینه شدن افراد امری بسیاری ضروری و لازم است و چرا که خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را به شدت کاهش می دهد.

وی از روند انجام واکسیناسیون در شهرستان ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: انجام تزریق واکسن با سرعت نسبتا خوب در حال انجام است و از ۱۷۰ هزار نفری که در شهرستان جهرم و خفر شرایط تزریق واکسن دارند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند.

رحمانیان در بخشی دیگر از سخنان در خصوص افتتاح و دلیل تاخیر در بهره برداری پروژه بیمارستان ۳۱۳ تخته خوابه شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: این پروژه بزرگترین پروژه بهداشت و درمانی دولتی در استان فارس است و این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش روز پروژه بیش از هزار میلیارد تومان است و دلیل تاخیر در افتتاح پروژه، تلاش برای تکمیل و تجهیز شدن کامل آن است.

رئیس داشنگاه علوم پزشکی جهرم ضمن اشاره به نقش مهم خیران در این پروژه و سایر پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان گفت: نقش خیران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان جهرم بسیار پررنگ است و یکی از افتخارات بسیار بزرگ جهرم خیران سلامت است.

وی در پایان در خصوص عدم وجود کارتخوان در برخی از مطب های خصوصی گفت: نظارت بر داشتن و نداشتن کارتخوان بر عهده سازمان امور مالیاتی است و دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان در این زمینه مسئولیت ندارد.

انتهای پیام