نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: جوانان ایرانی باید سلطان فضای مجازی باشند نه اینکه دشمنان هرچیزی که می خواهند به خورد جوانان کشور دهند

به گزارش آینه فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار داشت: امید است هرچه زودتر انتقام خون شهدای این حادثه تروریستی از بانی و بانیان این حادثه تروریستی گرفته شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه حرکت عظیم دانش آموزان در سال ۵٧ زمینه پیروزی انقلاب شد و ادامه این حرکت بر عهده جوانان نسل بعد است، تاکید کرد: دانش‌آموزان باید از قرآن کریم درس گرفته و ادامه دهنده راه نسل های قبل باشند.

آیت الله دژکام گفت: نسل جدید دانش آموزان انقلاب اسلامی کسانی هستند که سلام فرمانده را خوانده و به امام زمان (عج) سلام کرده و ادامه دهنده جمهوری اسلامی ایران در آینده خواهند بود.

وی در خصوص ظلم هایی که آمریکا به ملت ایران کرده نیز بیان کرد: آمریکا زمانی که دید منافعش در خطر است، دولت ملی را نابود کرد و زمامداری را به دست کسانی داد که نوکران آمریکا بودند، این در حالی است که پیش از آمریکا، انگلیس ظالمین بود که به ملت ایران در حال ظلم بودند.

به گفته او هرچه خون مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی ایران ریخته شد توسط نیروهایی بوده که حامی آمریکا و دست نشانده آنان بوده اند، این در حالی است که بنا به بیانات مقام معظم رهبری باید ایران قوی تشکیل شود تا دشمنان همواره از ایران و ایرانی ترس داشته باشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: امروز ایران معطل آمریکا و سایر کشور ها برای دریافت تجهیزات نظامی نیست زیرا خدا فرموده است که ایران که کشور اسلامی است باید تقویت شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قدرت علمی کشور نیز باید به عنوان یکی دیگر از مولفه های تقویت کشور و عاملی برای ایجاد ایران قوی مورد توجه باشد و میدان دار این حرکت دانشگاه، دانشجویان و حوزه های علمیه است، اظهار داشت: استان فارس با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه علمی دارد باید در این بخش کشور اثرگذار باشد و این استان می تواند قطب تولید علم در کشور شود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: افزایش قدرت اقتصادی کشور برای ایجاد ایران قوی لازم بوده و باید قدرت اقتصادی با همراهی تمامی آحاد جامعه بهبود یابد همچنین موضوع قدرت فرهنگی نیز یکی از شاخص های اساسی برای توسعه کشور است و جوانان ایرانی باید سلطان فضای مجازی باشند نه اینکه دشمنان هرچیزی که می خواهند به خورد جوانان کشور دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه های اعتقادی نماز جمعه شیراز بیان کرد: ویژگی انقلاب اسلامی مبارزه با ملتی است که به دنبال ظلم بر مظلومان جهان است و انقلاب اسلامی ایران نیز هیچگاه حاضر به پذیرش ظلم نبوده است.

وی افزود: دو جریان حق و باطل همواره وجود داشته و افرادی که این روزها برهنه به خیابان ها آمده اند مخالف حق هستند و تمدن غربی به دنبال ترویج روابط نامشروع بوده و به قدری به انحطاط رفته و در حال نابودی هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمن می داند که نفس های آخر را می کشد ادامه داد: امام راحل و مقام معظم رهبری مکرر تاکید کرده اند که تمدن اروپایی و آمریکایی در حال نفس های آخر است و تمدن ایرانی اسلامی با پشتوانه ائمه اطهار و هوش ایرانی آمده اند تا فریاد معنویت شایسته بشریت را در جهان ایجاد و پایه گذاری کنیم.

به گفته آیت الله دژکام اگر قرار است تمدن جدیدی در جهان ایجاد شود باید معنویت و معرفت در کنار هم قرار بگیرد تا بتوان در مسیر خود قدرتمند ادامه دهد.

او اضافه کرد: چهار دسته معرفت نیاز است که شامل معرفت بنیادین، معرفت های راهبردی، معارف کاربردی و معارف عملی است که با رهنمود های رهبری تمامی این معارف در کشور ایجاد شده است.

به گفته این مقام مسئول دو نوع اسلام توسط جامعه غرب شکل گرفته که شامل اسلام آمریکایی و اسلام متحجر بوده که به ترتیب اسلام لیبرال و اسلامی داعشی است که ما با هر دو نوع تفکر مخالف بوده و تنها پایه اسلام، اسلام ناب محمدی و مخالف ظالمان و حامی مظلومان است.