کوچ بهاره عشایر استان فارس، بزرگ‌ترین جمعیت عشایری کشور، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از امروز (۱۵ فروردین) آغاز شد

به گزارش آینه فارس ، معاون توسعه، عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از امروز ۱۵ فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

جاوید حیاتی افزود: دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند، در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام ، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر آبرسانی، خدمات بهداشتی هم در مسیر کوچ به عشایر ارایه می‌شود، اظهارداشت: به منظور ارایه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، ۱۲ گروه سیار مدیریت کوچ تشکیل شده است که دو گروه در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی راه اندازی شده است.
معاون توسعه، عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس با بیان این که عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع برای علوفه دام در مسیر کوچ دچار مشکلاتی می‌شوند، اظهارداشت: در این راستا تلاش می‌شود، با همکاری تشکل‌های عشایری استان شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام تامین شود و همچنین ارزاق عمومی عشایر شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد حمایت قرار گیرد.
حیاتی ادامه داد: کوچ ماشینی هم از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایر سیار قطب عشایری کشور است