اولین گروه اول آتش نشانان شیرازی امروز واکسن مقابله با ویروس کرونا دریافت کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:گروه اول آتش نشانان امروز پنج شنبه ۹ اردیبهشت واکسن مقابله با ویروس کرونا دریافت کردند و انشاالله با برنامه ریزی صورت گرفته کل آتش نشانان شهر شیراز واکسینه خواهند شد.
محمد هادی قانع بیان کرد: نیرو‌های آتش‌نشان از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، با ضدعفونی سطح شهر به کمک حافظان و مدافعان سلامت آمدند تا نقش مؤثری را در راه ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس داشته باشند.
قانع افزود: آتش نشانان به اقتضای شغلشان، زندگی شبانه روزی و حضور در کنار یکدیگر، بیشتر دستخوش این بیماری بوده و علی رغم مبتلا شدن آن‌ها به بیماری کرونا با اراده خستگی‌ناپذیر به خدمت رسانی به شهروندان ادامه دادند.
وی با اشاره به اینکه آتش نشانان نیز در روز‌های سخت شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان حضور موثر داشتند، ادامه داد: آتش‌نشانی شیراز از اسفند ماه ۹۸ در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور پیدا کرده و به عنوان یکی از سازمان‌های فعال در امر ضد عفونی و گندزدایی سطح شهر با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات لازم اقدامات موثری را در راستای مقابله با کرونا در سطح شهر شیراز انجام داده است.
قانع با تاکید بر حضور فیزیکی آتش نشانان در حوادث مختلف و ارتباط مستقیم با حادثه دیدگان و افراد جامعه تصریح کرد:در سال ۹۹ با شیوع گسترده ویروس کرونا آتش نشانان در شهر شیراز به بیش از ۱۳ هزار عملیات اعزام شدند