پذیرش حوزه‌های علمیه استان فارس با ظرفیت ۱۲۰۰ طلبه آغاز شد.

حجت الاسلام مهدی دهقان معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس گفت: داوطلبان تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به کانال پذیرش حوزه علمیه فارس به نشانی @pazireshowzehfars مراجعه کنند و با شماره ٠٧١٣٢٢٣٢٢٨١ داخلی ١٢٢ (معاونت آموزش، واحد پذیرش) تماس بگیرند.

او، بیان کرد: امسال داوطلبان قبول شده در آزمون در ٣۵ مدرسه پذیرش می‌شوند که ٣١ مدرسه بلند مدت و ۴ مدرسه کوتاه مدت است.
دهقان، تصریح کرد: گروه نخست مربوط به متقاضیان دارای مدرک سیکل است که شامل پایه‌های هشتم برنامه جدید آموزشی یا همان سوم راهنمایی نظام قدیم و پایه نهم و دهم یا اول و دوم دبیرستان می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس، ادامه داد: مقطع دیگر مربوط به متقاضیان و داوطلبانی می‌شود که دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند، متقاضیان دارای مدرک دیپلم یا سوم دبیرستان و یا پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه نظام آموزشی جدید و دانشجویان زیر ۳۰ واحد قبولی می‌توانند برای نام نویسی در پذیرش این مدارس اقدام کنند؛ در گروه دوم ۲۵ مدرسه حوزه علمیه استان فارس از میان دارندگان دیپلم پذیرش می شوند.

او،  افزود: دانشجویان بالای ۳۰ واحد و دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در نام نویسی پذیرش مدارس گروه سوم را انتخاب کنند.
دهقان، اضافه کرد: زمان آزمون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۱۸ تیر خواهد بود و متقاضیان برای حضور در آزمون می‌توانند سه روز قبل از طریق سامانه پذیرش کارت ورود به آزمون را دریافت کنند.
معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس، اظهار کرد: آزمون در صورت بر طرف شدن شیوع ویروس کووید ۱۹ به صورت فیزیکی و در غیر این صورت آزمون به صورت مجازی برگزار می شود.
او، تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه استان فارس با توجه به وجود ۴٠ مدرسه علمیه دارای پذیرش نزدیک به  یک هزار و ۱٢٠ طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ است.