رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور از آغاز شناسایی گرو‌های هدف و جاماندگان سهام عدالت خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با بیان اینکه شناسایی گرو‌های هدف و جاماندگان سهام عدالت که به دو گروه تقسیم می شوند آغاز شده است ، گفت: یک گروه از جاماندگان سهام عدالت شامل یک میلیون و ۸۵۰ هزار تا ۲ میلیون نفر هستند که برگه سهام عدالت دارند اما سودی دریافت نمی کنند.

او افزود: برخی از جاماندگان سهام عدالت نیز زیر پوشش نهاد‌های حمایتی و جزو ۶ دهک جامعه هستند که به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده بودند.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور ادامه داد: سال های گذشته درخواست هایی برای تعیین تکلیف جاماندگان و قرار گرفتن آنان در سبد دریافت سود سهام عدالت از دولت شده بود که متاسفانه موافقت نشد.

توکلی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم کمیسیون اقتصادی و اجتماعی و فراکسیون سهام عدالت مجلس درخواستی از دولت کردند که رئیس جمهور به وزرای اقتصاد و تعاون در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان دستور داد.

او با بیان اینکه موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار این دو وزارتخانه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز برگزارشده است، ادامه داد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در حال قطعی شدن است و وزارت تعاون در جلسات مشترکی که با نهاد‌های حمایتی برگزار می کند این افراد را شناسایی و معرفی خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: افرادی نیز که به دلیل شرایط اقتصادی سال‌های اخیر زیر خط فقر قرار گرفته اند و درآمد پایینی دارند با معرفی وزارت تعاون و اقتصاد در سبد دریافت سهام عدالت قرار خواهند گرفت.

توکلی گفت: کسانی که برگه سهام دارند اما سودی تاکنون دریافت نکردند در اولویت نخست اجرای این طرح هستند و پس از آنان ، افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با بیان اینکه فعلا هیچ گونه ثبت نامی انجام نمی‌شود به شهروندان درباره پیامک‌های جعلی کلاهبرداران و دادن کد ملی هشدار داد