با عزل مدیرعامل بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور و انتصاب یک جوان استان فارسی در این سمت، سوت پایان استیلای علوی در جنوب فارس به صدا درآمد.

به گزارش آینه فارس، بدنبال اعتراضات فراوان نسبت به عملکرد پرحاشیه و ضعیف علی عبدالله‌نژاد مدیرعامل قبلی آلومینیوم جنوب، سهامداران سالکو از سال گذشته چندین‌بار قصد داشتند مدیرعامل این شرکت را تغییر دهند، اما هربار با ممانعت وزیر اطلاعات مواجه شده و عبدالله‌نژاد که بدون هیچ سابقه تخصصی صنعتی از روز نخست با چراغ‌سبز حجت‌الاسلام علوی به این کرسی تکیه زده بود، همچنان به مدیریت خسارت‌بار خود ادامه می‌داد.
مدیران شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، ساتا و وزارت دفاع به‌عنوان سهامداران آلومینیوم جنوب آنقدر از عملکرد ضعیف عبدالله‌نژاد به ستوه آمده‌ بودند که دیگر منتظر روی کار آمدن وزرای جدید هم نماندند و علیرغم آنکه هنوز حجت‌الاسلام علوی به‌عنوان مهمترین حامی عبدالله‌نژاد بر مسند کار حضور دارد، وی را عزل و یک مدیر استان فارسی، جوان و در عین‌حال باتجربه را جایگزین عبدالله‌نژاد کردند.
در خصوص سوابق اجرایی و صنعتی مدیرعامل جدید سالکو باید اذعان کرد «مهدی زحمتکش» سابقه عضویت در هیأت‌مدیره و معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم جنوب، معاون شرکت صبافولاد خلیج فارس، مشاور مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران در فولاد مبارکه اصفهان و … را در کارنامه خود دارد.
در رزومه مدیرعامل جدید سالکو اشراف به نحوه تأمین منابع مالی پروژه‌ها و مدیریت اجرایی، گذراندن دوره‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک، تسلط به فنون مذاکره و روابط بین شرکت‌ها و نیز تسلط به امور تجارت و بازرگانی به چشم می‌خورد.
گفتنی است عملیات احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با هدف تأمین نیاز بازارهای داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی از سال ۹۴ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز گردید. فاز نخست این مجموعه صنعتی به‌عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور در سال ۹۹ زیر فشارهای سیاسی دولت روحانی به‌صورت نیمه‌تمام و ناقص افتتاح نمایشی شد، اما امید می‌رود با تغییر مدیرعامل و روی کار آمدن مدیران پرانرژی و متخصص، تا پایان سال ۱۴۰۰ این کارخانه بزرگ به تولید کامل و واقعی خود با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال دست یابد.
به گزارش آینه فارس، هرچند دولت فشل، خسته و غرب‌گرای روحانی لطمات جبران‌ناپذیری را به کل کشور وارد کرد، اما در شهرستان‌های لامرد و مهر با دخالت مستقیم وزیر اطلاعات و انتصاب مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی، وضعیت به‌مراتب بغرنج‌تر بود. اکنون که پس از ۸ سال خسارت‌بار به انتهای خط رسیده‌ایم، عزل مدیرعامل آلومینیوم جنوب هرچند فی‌نفسه خبری بسیار مهم تلقی می‌گردد، اما مهمتر از آن می‌توان این اتفاق را به معنای « آغازی بر پایان صدارت و استیلای علوی » تعبیر کرد و از این پس امیدوار بود با تشکیل کابینه آیت‌الله رئیسی شاهد تغییر مدیران بی‌انگیزه و سیاست‌زده فعلی و روی کار آمدن مدیران انقلابی، جوان و جهادی در لامرد و مهر باشیم.