همزمان با عید غدیر صد و ۱۷ زندانی با بیش از ۸ میلیارد تومان بدهی از زندان‌های فارس آزاد شدند، از این تعداد ۶ نفر خانم و بقیه آقا بودند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،رییس کل دادگستری فارس گفت: همزمان با عیدسعید غدیر، با مشارکت ستاددیه، سپاه فجر، بسیج و دادگستری استان فارس، مقدمات آزادی ۱۱۷ نفر از زندانیان در زندان‌های استان فراهم شد.
موسوی افزود: بیش از ۷۹۰ زندانی مالی در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که ۳۰ نفر از این تعداد، زن هستند و ۸۱ نفر از آنان بدهی بین ۳۰ تومان تا ۵۰ تومان دارند که با پرداخت مبلغ کل بدهی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانند آزاد شوند.
وی تصریح کرد: برنامه آزادسازی، برنامه مشارکتی بین سپاه فجر، ستاد دیه و دادگستری کل استان است و در چهار طرح قبلی نذر رهایی، زمینه آزادی بیش از ۸۰۰ زندانی مالی فراهم شده است و امیدواریم با همت خیرین زمینه آزادسازی افراد بیشتری فراهم شود.
فرمانده سپاه فجر استان فارس هم گفت: زندانیان جرایم غیرعمد به عنوان یکی از کمک‌های مومنانه در دستور کار سپاه قرار گرفته که تاکنون ۵ مرحله آن برگزار شده است.
سردار بوعلی افزود: تا کنون سپاه توانسته به ۸۱۱ نفر برای رهایی از بند کمک کند بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: سپاه تلاش میکند تا پایان سال ۱۴۰۰ به همت خیرین، مردم و بسیج زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمتر از ۵۰ میلیون تومان را فراهم کنند.
در مرحله بعدی طرح سپاه ۸۱ نفر تا ماه محرم آزاد می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس هم از مردم خواست باواریز کمک‌های خود به شماره حساب ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰ بانک ملت وشماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و یا سامانه پرداختی همراه ستاره ۷۳۳ ستاره ۴ ستاره ۱۰۱۰ مربع به نام ستاد دیه استان فارس به زندانیان جرایم غیر عمد کمک کنند.

ابراهیمی افزود: خانواده رزمی از خیران استان هم، هفته گذشته هزینه مراسم ترحیم و یادبود او را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی تعداد ۲۴ نفر از زندانیان مالی به ستاد دیه پرداخت کردند