مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک دختر یک و نیم ساله خبر داد.

عصر روز جمعه سیل استهبان حادثه ای رقم زد که در ساعات ابتدایی تعدادی از افراد مفقود شدند. پس از ساعت ها تلاش بی وقفه نیروهای امدادی جسد ۲۱ نفر کشف شد و یک تن همچنان مفقود است.

 

طلاب جهادی قرارگاه عمار آماده خدمت رسانی به سیل‌زدگان استهبان

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق با اشاره به وقوع سیل در منطقه رودبال ایج استهبان، گفت: اگر نیاز به حضور طلاب و روحانیون جهادی در منطقه سیل زده باشد، همانند گذشته طلاب جهادی در کنار مردم خواهند بود.

او در ادامه با تصریح اینکه طلاب در حوادث یار و یاور آسیب دیدگان هستند، گفت: طلاب نشان داده اند که در حوادث سخت و دشوار مانند سیل، زلزله و … کنار مردم کشور خود خواهند بود و از هیچ خدمتی برای مردم خود دریغ نخواهند کرد.

مسئول قرارگاه عمار گفت: طلاب جهادی قرارگاه عمار نیز همانگونه که در زلزله سی سخت، شیوع کرونا، ضد عفونی معابر، همیار بیمار و کفن و دفن اموات کرونایی در صحنه حضور داشتند اکنون نیز این آمادگی را دارند تا در منطقه رودبال استهبان به خدمت رسانی بپردازند.

حدائق گفت: در صورتی که به حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده استهبان نیاز باشد، قرارگاه عمار آمادگی دارد که طلاب جهادی خود را به این مناطق اعزام کند.

۴۱ دقیقه پیش
ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای شناسایی قصور احتمالی در سیل استهبان

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغ‌دار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس را تسلیت و تعزیت گفت و تاکید کرد ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان این حادثه به کار گرفته شود و اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

او به اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز ماموریت داد تا با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کنند.

در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز گذشته در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مفقود شده است.

 

بازدید رییس جمعیت هلال احمر کشور از منطقه رودبال استهبان

مهدی ولی پور به منظور بررسی وضعیت امدادرسانی به حادثه فوق به شهرستان استهبان سفر و در جمع نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس قرار گرفت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از منطقه سیل زده رودبال استهبان ضمن اظهار تاسف و ابراز همدردی با بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه ناگوار بر سرعت فرآیند رسیدگی و نجات دیگر مفقودی حادثه  ناشی از سیل منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور وزیر کشور را مامور به بررسی میدانی وضعیت سیل‌زدگان استهبان کرد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با ابراز تاسف و اندوه از جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان، به وزیر کشور ماموریت داد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیر‌های احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
«بسم ‏الله الرحمن الرحیم
حادثه ناگوار طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استهبان فارس و جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان عزیز موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.
به وزیر کشور ماموریت می‌دهم ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیر‌های احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان‏باختگان این رخداد تلخ رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک کودک دختر

حسین درویشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از کشف جسد پسر ۳ ساله و تلاش برای پیدا شدن جسد یک دختر یک و نیم ساله خبر داد.

او از تلاش بی وقفه ۳۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر فارس متشکل از ۱۴۰ نفر نجاتگر تخصصی در منطقه سیل زده رودبال استهبان برای جست‌و‌جو و  کشف اجساد خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت:  ۸۷ نفر دچار حادثه شدند که در این میان ۲۱ نفر جان باختند و ۱ نفر همچنان مفقود است.

درویشی گفت: ۲۲ تیم امدادی به همراه نیروی امدادی، سگ‌های تجسس، بالگرد به محل وقوع حادثه اعزام شدند که در این میان ۷۴ نفر که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر فارس نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، روستا‌های درگیر حادثه را امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد اعلام و تصریح کرد: ۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته برای حادثه دیدگان ارسال و بین آن‌ها توزیع شده است.

درویشی گفت: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صددرصدی در آمدند.

اسامی ۲۰ قربانی حادثه سیل استان فارس اعلام شد

اداره کل پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ کشته حادثه سیل استهبان که عصر روز جمعه اتفاق افتاد را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کل کشور کار شناسایی و تعیین هویت اجساد توسط پزشکی قانونی شهرستان استهبان و همراهی تیم‌های بحران اعزامی از مرکز استان به این شهرستان انجام و پیکر‌ها پس از شناسایی به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

اسامی درگذشتگان به شرح زیر است:
۱- سعید نسیمی فرزند داوود
۲- طناز صادقی فرزند ذبیح الله
۳- طا‌ها صادقی فرزند ذبیح الله
۴- محمد صالح ملک حسینی فرزند نادر
۵- ماه نسا آرامش پور فرزند حمزه
۶- معصومه زرین قلم فرزند علی مدد
۷- مریم ملک حسینی فرزند علی
۸- محمد طاهر ملک حسینی زاده فرزند صابر
۹- منظر ملک حسینی فرزند عیدی محمد
۱۰- امیر عباس شکوهی فرزند علی
۱۱- محمد جواد دوست دار فرزند خداداد
۱۲- رقیه ملک حسینی فرزند برجعلی
۱۳- صدیقه ملک حسینی فرزند برجعلی
۱۴- سکینه احکامی فرزند غلامرضا
۱۵- گل آفتاب زرین قلم فرزند علی مدد
۱۶- علی اصغر مهربان پور فرزند محمدرضا
۱۷- رقیه ملک حسینی فرزند خداقلی
۱۸- محمدرضا مهربان پور فرزند ابراهیم
۱۹- فهیمه بهرامیان فرزند بهیار
۲۰- بنفشه بقری فرزند مراد