مهم‌ترین اخبار در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان فارس را در این بسته خبری بخوانید.

۱۰ روز تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در کشور باقی مانده است و هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر می‌شویم فضای انتخابات در استان فارس و کلانشهر شیراز هم گرمتر می‌شود و در این میان شور و هیجان تبلیغات در میان حامیان کاندیداهای مختلف نیز افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار انتخاباتی در استان فارس  و شیراز حکایت از آن دارد که ستاد‌های جریان اصلاح طلبان در قالب جبهه اصلاحات و جبهه نیرو‌های انقلابی و جریان اصولگرا هم در قالب شورای وحدت نیرو‌های استان و شورای ائتلاف اصولگرایان در حال فعالیت هستند.

بیشترین فعالیت ستادی در استان فارس مربوط به حجت الاسلام رئیسی است.

همچنین در این میان تنور تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز هر روز داغ‌تر از روز قبل می‌شود و در این بین، شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگ تری در این انتخابات دارند.

روز گذشته ستاد انتخابات شهرستان شیراز طی اطلاعیه‌ای اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان شیراز را اعلام کرد که نامزدهای انتخابات شهرهای شیراز شامل ۳۸۴ داوطلب، شهر جدید صدرا ۴۸ نفر، خانه زنیان ۱۴ و داریان ۸ داوطلب بود.

تایید صلاحیت شدگان کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر حاکی از آن است که غالب کسانی که تاییدیه گرفته‌اند سابقه حضور در شورا را ندارند.

با وجو اینکه تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود اما شنیده شده است بعضی از داوطلبان شوراها جلسات چراغ خاموش می‌گذارند و ضیافت صبحانه کاری را برپا می‌کنند.

آخرین‌ خبرهای انتخاباتی در استان فارس / شور انتخاباتی در فضای مجازی

مهم‌ترین اخبار در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان فارس را در این بسته خبری بخوانید.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان طی بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران ۷ دلیل را مبنی بر ضرورت مشارکت در انتخابات پیش رو اعلام کرد و گفت: ۲۸ خرداد امسال، فقط یک روز است، اما روزی که سرنوشت چهار ساله و شاید هشت ساله کشور را رقم می‌زند. این دوره از انتخابات، نسبت به همۀ دوره‌ها مهم‌تر و حساس‌تر است.

 

همچنین روز گذشته جمعی از علما و روحانیون استان فارس و از اعضای جامعه روحانیت شیراز، با امضای بیانیه‌ای، ضمن دعوت از مردم برای حضوری پر شور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کردند که در پاسخ به نظرخواهی انجام شده از سوی مردم در خصوص فرد اصلح، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را به عنوان گزینه شایسته برای ریاست جمهوری می‌دانند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح ستاد مرکزی “ایران قوی” استان فارس در شیراز با هدف حمایت از آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از حوزه‌هایی که نیاز اصلی مردم است هنوز به خارج وابسته هستیم.

محمدرضا امیری رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به شرایط خاص شهرستان به لحاظ وسعت و جمعیت، تدارک و پشتیبانی انتخابات را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره قبل با ۲۲ درصد افزایش به ۸۳۲ شعبه رسیده است و با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر عدم تراکم جمعیت درشعب اخذ رای به دلیل محدودیت‌های کرونایی، برای هر شعبه تا هفت نفر عضو اجرایی در نظر گرفته شده و در سامانه اختصاصی ثبت و مشخص شده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز بیان کرد: آخرین لیست نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و لیست ۸۳۲ شعبه اخذ رای شهرستان شیراز، از ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

حجت‌الله رضایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تاکید کرد که از مهمترین وظایف مجریان انتخابات، امانتداری و صیانت از آرای مردم است.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس از رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان اساسی و تأثیرگذار در جوامع مبتنی بر مردم سالاری یادکرد و افزود: قدرت در دنیای امروزی به دلیل وجود و حضور رسانه‌های مختلف به خصوص فضای مجازی گسترش یافته و پراکنده شده اند تا آنجا که با ارسال یک پیام یا تصویر یا فیلم کوتاه ممکن است فضای جامعه دستخوش تغییر و تحولات اساسی شود./ باشگاه خبرنگاران جوان فارس

انتهای پیام/