رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: در تلاش هستیم شهرستان آباده را به قطب صنعتی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در کشور برسانیم.

ایزدی عنوان کرد:
آباده قطب کاشی و سرامیک کشور می‌شود

رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: در تلاش هستیم شهرستان آباده را به قطب صنعتی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در کشور برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کلنگ کارخانه کاشی هخامنش با سرمایه گذاری آقای دهقان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان آباده به زمین خورد.

حمیدرضا ایزدی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح تولیدی با تاکید بر اشتغالزایی و افزایش تولید بیان کرد: این طرح زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌آورد و سالیانه ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید خواهد داشت.

او با بیان این که طرح تولیدی” اسلب سرامیکی هخامنش” با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند، ا دامه داد: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود و محصولات کاربردی آن جهت مصارف عمومی (ساختمان سازی و …) است.

رییس سازمان صمت فارس گفت: عملیات اجرایی این طرح تولیدی امسال آغاز و در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: پارسال با حمایت‌های سازمان صمت بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری و افتتاح شده و امسال نیز بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک است، اظهار داشت: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های بالاتری در سطح کشور است.

رییس صمت فارس به این که چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال در شهرستان آباه حال اجراست، افزود: در شهرستان آباده چندین طرح اکتشافی توسط سازمان ایمیدرو شناسایی و هم اکنون در حال پایش است چرا که شهرستان آباده علاوه بر دارایی خاک‌های نسوز قابلیت تولید مواد معدنی و فراوری آن را دارد.

او با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صمت فارس در جهت تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی گفت: حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی در راستای جهش تولید مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

رییس صمت فارس با تاکید بر این که این سازمان به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

شهرستان” آباده” در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/