مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد:در ادامه پویش سراسری" هر هفته الف – ب – ایران" پنجم اسفند طرح آبرسانی به ۴۱ روستای استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از ایرنا، علی بوستانی دوشنبه گفت: شرکت آب و فاضلاب استان فارس درسال ۱۳۹۸ باپیگیری شرکت آبفای روستایی سابق و از ابتدای سال ۱۳۹۹ پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، عملیات آبرسـانی به تعدادی از روستاهای استان فارس را در دستور کار خود قرار داد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست گشایش طرح های آبرسانی به روستاهای استان،در دی ماه ۹۹ طرح آبرسانی به ۶۳ روستا در قالب پویش ملی هر هفته الف -ب- ایران به بهره‌برداری رسید، در مرحله دوم از گشایش طرح های آبرسانی به روستاهای استان فارس طرح آبرسانی به ۴۱ روستا در قالب ۱۶ مجتمع آبرسانی پیگیری و به اتمام رسید.

این مقام مسوول گفت: پروژه های این طرح شامل حفر، تجهیز و برق رسانی به چهار حلقه چاه با آبدهی ۹۲ لیتر بر ثانیه ، احداث هفت باب مخزن ذخیره آب بتنی با ظرفیت مجموع یک هزار و ۴۶۰ متر مکعب، نصب ۲ باب مخزن ذخیره آب هوایی با ظرفیت مجموع ۱۲۰ مترمکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۴۷ هزار و ۱۰۰ متر خط انتقال آب، اصلاح ۴۱ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد : در فارس هفته اول اسفندماه، همگام با پویش ملی هر هفته الف_ ب_ایران این طرح ها با دستور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد و هشت هزار و ۵۶۱ خانوار (۲۹ هزار و ۷۸۸ نفر) از ساکنین ۴۱ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند