به مناسبت سالگرد ولادت حضرت علی (ع) رزمایش بزرگ علوی با توزیع ۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی ویژه ایتام در استان فارس برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در رزمایش بزرگ علوی در مصلای نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اجرای طرح علوی ۱۴۶۵ (ویژه ایتام) نشان از مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه است، خواستار تدوام اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان شد.

او با اشاره به مژده قرآنی خداوند در سوره فتح، گفت: کسی وجود ندارد که پیروزی ایران و اسلام را دوست نداشته باشد و برپایی چنین جلساتی زمینه تحقق وعده خداوند مبنی بر پیروزی را فراهم می‌کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مدیر تنها یک نفر نیست بلکه در اسلام و تقسیم کار اجتماعی، همه افراد مسئول هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه این حرکت زیبا تحت عنوان ۱۴۶۵ نشان از آن دارد که همه ما مسئول هستیم و این چنین اقدامای عظمت فرهنگی مردم را می‌رساند، خاطرنشان کرد: ما امروز در جلسه‌ای نشسته‌ایم که قرار است دست ایتامی گرفته شود که مولای متقیان در طول حیات خود انجام می‌دادند و این کار با کمک خیرین و با همکاری ستاد‌های نماز جمعه سراسر استان انجام شده و خیرین که در این امر مشارکت کرده‌اند به دنبال این که معروف شوند، نبودند.

او گفت: امیدواریم این اقدامات همیشه ادامه داشته باشد و قرار است چنین کاری در ماه مبارک رمضان به نام امیر المومنین علیه السلام انجام شود.

آیت الله دژکام افزود: همه مسئولان لازم است گره‌ای از مشکلات مردم بردارند و یقینا حل مشکلات مردم بزرگترین کاری است که باید صورت گیرد.

۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی ویژه ایتام توزیع می‌شود

امام جمعه شیراز گفت: در شرایطی که مشکلاتی در باب تامین برخی اقلام وجود دارد، اما افرادی برای اجرای این طرح بیش از ٧ هزار قوطی روغن تامین کرده و به ایتام تقدیم کرده‌اند؛ این افراد ادعای اینکه حتی نامشان برده شود، ندارند.

او همچنین با بیان اینکه دعای مسئول عادل اجابت می‌شود، عنوان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که زبان همه ما نسبت به مسئولان باز است و می‌توانیم صحبت کنیم و این یک ارزش است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برای شرکت در این طرح از یک تا پنج هزار بسته کمک شده است، اعلام کرد که بیش از دو و نیم میلیون بسته معیشتی تاکنون در فارس طی یکسال گذشته توزیع شده و به طور مستمر هم در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: این کمک‌ها در قالب سازماندهی قرارگاهی انجام شده و آمار بسیاری از حرکت‌های این چنینی که در بستر مردمی انجام شده را در اختیار نداریم.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس هم در این مراسم اظهار داشت: اهتمامی که صورت گرفت نوید بخش استمرار قدمی موثری که طی این چند سال صورت گرفته و آیت الله دژکام نقش مهمی در این اتفاق میمون داشته اند.

او افزود: کار بزرگی است در سالروز میلاد امام علی، ۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی را برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی به ویژه ایتام انجام دهیم.

۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی ویژه ایتام توزیع می‌شود

استاندار فارس تاکید کرد: ایجاد بستر و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت، اتحاد، همدلی و هم افزایی در انجام این امور خیر زمینه‌ای است برای فرهنگ سازی در این امور خیر و خدا پسندانه و همکاری مجموعه‌های فرهنگی و خیرین، در این کار خدا پسندانه که از دارایی خود مایه خود مایه میگذارند و برای هم کیش و هم عقیده خود کاری انجام میدهند.

رحیمی تاکید کرد:توجه به نیازمندان و مستمندان باید صد چندان بشود تا این عزیزان کمتر احساس نیاز کنند.

او افزود: تا کنون در استان بالغ ۸۰۰ میلیارد برای کمک به ایتام کمک شده و بیش از هزار میلیارد هم برای رفع مشکلات معیشتی آسیب دیدگان از بیماری کرونا هزینه شده که جای بسی خوشبختی است که استان فارس در کمک به نیازمندان و همچنین مبارزه با این بیماری از استان‌های برتر کشور است و همه باید در این راستا همکاری لازم را با مردم داشته باشند.

انتهای پیام/