مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش به طور میانگین ۱۱.۹۷ میلی‌متر باران در ۲ روز گذشته ( بیست و نهم و سی‌ام بهمن ماه ۹۹) در این استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از ایرنا ، مهرداد قطره سامانی، اظهار داشت: کمترین میزان بارندگی سامانه اخیر در فارس با کمتر از یک میلی‌متر متعلق به شهرستان‌های لامرد ،داراب ،مُهر، نی‌ریز و لارستان است.

به گفته وی، بیشترین فعالیت این سامانه بارشی به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۵۹.۶ میلی‌متر ، کازرون با ۴۴.۲ میلی‌متر و نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) با ۳۶ میلی‌متر تعلق دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: به طور میانگین در قالب فعالیت این سامانه بارشی اخیر ۱۱.۶ میلی‌متر باران در شیراز باریده است.

او افزود: در سال زراعی جدید که از ابتدای مهرماه ۹۹ آغاز شده است تا کنون، ۱۳۳.۴ میلی‌متر باران در استان فارس نازل شده است.

پیش‌بینی کاهش نسبی دما و وزش باد برای فارس

قطره سامانی در ادامه گفت: برای امشب (یکم اسفندماه ۹۹) کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان و به ویژه مناطق کوهستانی و سردسیر با توجه به صاف بودن هوا پیش‌بینی می‌شود که البته این نوسانات دما جزیی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان فارس صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش سرعت باد و بروز مه صبحگاهی برای اغلب نقاط این استان پیش‌بینی شده است.

او بیان داشت: از اواخر روز شنبه (دوم اسفند) و یکشنبه (سوم اسفند) به دلیل گذر امواج ضعیف و ناپایدار از جو استان فارس، علاوه بر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط این استان، احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس عنوان کرد: برای دوم اسفندماه ۹۹ برای اغلب نقاط این استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده در بعضی نقاط و در اواخر وقت افزایش ابر و همچنین برای یکشنبه ،دوشنبه و سه‌شنبه پیش رو آسمانی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

قطره سامانی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از بارندگی در پایان هفته آینده دارد که جزییات آن در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.