معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کادر بهداشت و درمان در خستگی مطلق، در انتظار تدبیر برای مدیریت کرونا و همراهی مردم هستند.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید شهریار علیزاده ششمین شهید مدافع سلامت استان فارس امروز در کلانشهر شیراز برگزار شد.

شهید شهریار علیزاده، جانباز هشت سال دفاع مقدس و نیروی شریف شاغل در بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت‌های شهید رجایی و از مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا، بعد از مدتی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمانش پیوست.

پیکر این شهید مدافع سلامت پس از تشییع از مقابل بیمارستان شهید رجایی شیراز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پیامی شهادت مدافع سلامت بیمارستان محمد اسماعیل امتیاز و فوریت‌های بیمارستان شهید رجایی را تبریک و تسلیت گفت.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید شهریار علیزاده و جامعه پزشکی استان، تفاوت هفته بسیج امسال را با سال گذشته و شباهتش را با حماسه هشت سال دفاع مقدس، شهادت مدافعان سلامت در راه نجات جان و حفظ سلامت هموطنان ایران اسلامی عنوان کرد.

او، کارکنان مجموعه سلامت را سرمایه‌های بی بدیل این کشور دانست و توصیه کرد: کارکنان بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی در مواجهه مستقیم با کروناویروس هستند و ناخواسته در صورت ابتلا، ویروس را به خانواده‌های خود منتقل می‌کنند، بنابراین جان خانواده‌های آنان نیز در معرض خطر قرار دارد.

همتی به مردم استان تاکید کرد: برخی افرادی که با سهل انگاری و بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خیابان‌ها تردد می‌کنند و به ممنوعیت و محدودیت بی توجه هستند، در قبال تک تک افرادی که جان خود را برای حفظ سلامت هم نوعان خود به خطر می‌اندازند، مسئول هستند.

همتی اظهار داشت: حالا نزدیک به ۹ ماه از شناسایی ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و بسیاری از هم وطنانمان به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و تعداد کثیری نیز در شرایط وخیم این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و کادر بهداشت و درمان در خستگی مطلق، در انتظار تدبیر برای مدیریت کرونا و همراهی مردم هستند.

او از افزوده شدن ۹۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: کادر درمان با بحران سختی دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو انتظار می‌رود مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کادر درمان را یاری کنند.

سرهنگ علیپور معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس در این آیین با بیان اینکه کادر درمانی، شرایط ویژه موجود در کشور را به فرصت تبدیل کرده است، اظهارداشت: فعالیت جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس، در تاریخ ماندگار است و امروزه هم در جنگ تمام عیار مقابل کروناویروس، این مدافعان سلامت در خط اول مبارزه ایثارگری می‌کنند.

او افزود: امروزه مردم ایران اسلامی، جامعه پزشکی را همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌شناسند و آیندگان هرگاه تاریخ ایران را مرور کنند، به عظمت کادر پزشکی پی می‌برند.

انتهای پیام/