معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

علی اکبری با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۳۷۴ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، وضعیت ۳۲۴ نفر از این بیماران را وخیم اعلام کرد و از ارائه مراقبت‌های ویژه درمانی به آنان خبر داد.

او مجموع تست‌های تشخیصی انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۵۱۶ هزار و ۵۸۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: با بررسی تست‌های انجام شده، تاکنون ۱۵۳هزار و ۸۵۳ بیمار مثبت قطعی در استان فارس شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۱۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تا امروز، هجدهم آذر در استان فارس را دو هزار و ۷۱۷نفر اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۴۴ هزار و ۸۹۵ نفر نیز از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری در ادامه با بیان اینکه طی روز‌های اخیر آمار بیماران بستری در استان روند کاهش نسبی داشته است، این را نشانه محدودیت‌های اجرایی و همت مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی دانست.

او از عموم مردم خواست تا برای مدیریت بهتر بیماری در استان و کاهش چرخه‌های انتقال بیماری، نسبت به تداوم همکاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها، اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/