حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی با اشاره به بالا رفتن نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه بیماران کرونا در استان فارس، گفت: بار دیگر چشم کادر درمان به همت والای مردم دوخته شده است.

 مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: طی این مدت بیمارستان‌ها و کادر درمان بی وقفه در جهت مقابله با این بیماری و ارایه خدمت به بیماران ایثارگرانه فعالیت می‌کنند، در این میان یکی از الزامات بیمارستان‌ها برای تسریع بهبود بیماران بستری، ارایه خدمات مراقبتی، حمایتی و عاطفی از بیماران در کنار خدمات درمانی تخصصی است؛ وظایفی که در شرایط عادی از سوی همراهان بیمار ایفا شده و در روزهای کرونایی خلاء آن کاملا محسوس است.

دکتر مقامی عنوان کرد: در این رابطه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر عزم یک کار جهادی در بخش های کویید بیمارستان های شیراز را آغاز کرده و طی فراخوانی با عنوان”همیاران سلامت” از مردم جهت انجام خدمات جهادی برای بیماران کرونایی دعوت کرد که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.
ایشان ادامه داد: با مدد الهی فعالیت جهادی این طرح از دوم آذرماه در بیمارستان نمازی با آموزش “همیاران سلامت” آغاز و استقبال مسوولین بیمارستان و کادر درمان این بیمارستان را به همراه داشت.
مقامی با اشاره به ممنوعیت حضور همراهان بیمار در بخش‌های کرونایی، گفت: این همراهی و حمایت خالصانه از سوی نیروهای مردمی داوطلب و جهادگر و در قالب طرح “همیاران سلامت” در برخی از بیمارستان‌های شیراز ارایه می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین مقامی افزود: شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز بالای بیمارستان‌ها و کادر درمان به کمک‌های جهادی و داوطالبانه، طرح همیار سلامت ضمن اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و تحت نظارت بیمارستان با هدف کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار آغاز به کار کرد.
دکتر حمید مقامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری جدی‌تر مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آنها در اعمال محدودیت‌های سراسری مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی استان، در اجرای هرچه مطلوب‌تر پروتکل‌ها، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان فارس باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین مقامی با تاکید به اینکه داوطلبان طی جلسه آموزشی  نسبت به ماهیت کار و جنس فعالیت و همچنین نحوه حفاظت فردی توجیه می‌شوند، گفت: داوطلبان طرح همیاران سلامت نیاز به تخصص خاصی ندارند، چراکه همان کاری را انجام خواهند داد که یک همراه برای بیمار انجام می‌دهد.
جهت هماهنگی و ثبت نام در این طرح با شماره های ۰۹۱۷۹۹۹۹۵۵۸ – ۰۹۱۷۹۱۰۸۲۲۰ واحد جذب و گزینش موسسه نصیر تماس حاصل فرمایید.
همچنین شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۶۲۰۷۳۹ (اصلاحی – مهدوی) جهت واریز کمک ها و نذورات مردمی تعیین شده است.