نقل و انتقالات زمستان لیگ برتر فوتبال آغاز شد اما هنوز هیچ جابه جایی رسمی و پر سروصدایی صورت نگرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ؛ از دوم اسفند نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر بیستم ایران آغاز شد و تیم ها برای تقویت خود دست به کار شدند. با گذشت حدود دو هفته از آغاز فرصت خرید بازیکن اما تاکنون هیچ یک از تیم ها خرید پرسروصدایی نداشتند. با توجه به اینکه وضعیت کلی تیم ها مشخص شده، بازیکنان با کیفیت تیم های پایین جدولی مورد توجه بالانشینان قرار گرفته و بعید به نظر می رسد این بازیکنان شانس خود را برای حضور در تیم های مدعی از دست بدهند.

در مسیر جذب بازیکن مشکل بزرگی برای تیم ها وجود دارد و آن ممنوعیت جذب بازیکن خارجی است که دست تیم ها را بسته و البته به نفع بازیکنان داخلی شده چرا که قیمت آن ها افزایش یافته است. با وجود اینکه این ممنوعیت وجود دارد اما بازهم خروج ارز رخ می دهد؛ وقتی پرسپولیس برای جذب بازیکنی به مانند شهریار مغانلو مجبور است با ارز پول رضایتنامه او را پرداخت کند چه تفاوتی با گذشته دارد؟

از دو هفته پیش تاکنون شایعه های زیادی درباره جابه جایی بازیکنان در تیم ها به گوش رسیده که بیشتر آن ها در حد همان گمانه زنی باقی مانده است. در ادامه به بررسی شرایط تیم ها در نقل و انتقالات زمستانی می پردازیم:

استقلال

محمود فکری تا قبل از برکناری به دنبال مهدی کیانی، پیمان بابایی، رضا اسدی و چند بازیکن دیگر بود که تاکنون باشگاه موفق به خرید هیچ یک از آن ها نشده است. این تیم سجاد آقایی را به نساجی داد و سعید مهری را از تراکتور و عرفان گل محمدی را از نساجی خرید. امیرحسین بیات دروازه بان سابق پرسپولیس دیگر خرید زمستانی آبی ها تابدین جاست. مهدی کیانی هم که با استقلال به توافق نرسید او راهی مس رفسنجان شد.

امین قاسمی نژاد بازیکن شهرخودرو نیز نزدیک ترین گزینه به استقلال است و به نظر می رسد باید او را آبی پوش دانست چرا که این بازیکن چهارشنبه به تهران می آید تا علاوه بر امضای قرارداد اولیه در تمرینات استقلال هم شکرت کند.

حال باید دید فرهاد مجیدی در ادامه چه تصمیمی برای نقل و انتقالات باشگاه می گیرد و آیا بازیکن بزرگی از جمع آبی پوشان جدا می شود یا خیر. البته باید به این نکته اشاره کرد که هنوز تکلیف میلیچ مشخص نشده هرچند در خبرها اعلام شده که مجیدی به دنبال بازگرداندن او است. پیش از این و قبل از رفتن فکری گفته می شد شاید حسین حسینی از استقلال جدا شود اما این اتفاق رخ نداده است. میلاد جهانی یکی از بازیکنان مدنظر استقلال بود که ذوب آهن اعلام کرد او تحت قرارداد تیم اصفهانی است و راهی پایتخت نخواهد شد.

فصل شکار!

پرسپولیس

این تیم هم به مانند استقلال گرفتار پنجره بسته است و هنوز وکیل بودیمیر تامه تسویه حساب را به فیفا ارسال نکرده. با این حال مهدی ترابی چند هفته ای می شود که با این تیم تمرین می کند و از العربی به پرسپولیس بازگشته است اما تا زمانی که اجازه ثبت قرارداد به این تیم داده نشود آن ها نمی توانند از ترابی استفاده کنند. شهریار مغانلو مهاجم سابق پیکان که ابتدای فصل راهی سانتاکلارا پرتغال شد، یکی از نزدیک ترین بازیکنان به قرمزهای پایتخت است اما به دلیل مبلغ رضایتنامه او، هنوز این انتقال قطعی نشده است.

بازیکنان دیگری چون حامد پاکدل، امین قاسمی نژاد، علی نعمتی، علی ابراهیمی و فرشاد فرجی از دیگر بازیکنان مدنظر گل محمدی هستند که قاسمی نژاد راهی اردوگاه رقیب شده و در این میان فرشاد فرجی به جمع قرمزپوشان می پیوندد. علی نعمتی نیز دیگر بازیکنی است که در ساعات گذشته خبرهایی درخصوص حضورش در جمع شاگردان گل محمدی به گوش رسیده است. با توجه به شرایط نامساعد شهرخودرو تیم های مدعی از جمله استقلال و پرسپولیس به دنبال بازیکنان تاثیر گذار و به نوعی ستاره های این تیم مشهدی هستند.

پرسپولیس دو بازیکن خود به نام های سعید حسین پور و آریا برزگر را از دست داده است. البته در ابتدای فصل نقل و انتقالات صحبت از فروش آرمان رمضانی، علی شجاعی که در حال حاضر رمضانی به در خروج باشگاه نزدیک شده است. به نظر می رسد پرسپولیس در انتظار خریدهای خود است تا در صورت قطعی شدن آن ها بازیکنان مازاد خود را بفروشد.

فصل شکار!

سپاهان

محرم نوید کیا قبل از شروع فصل نقل و انتقالات اعلام کرد که هیچ بازیکنی را به زور در جمع طلایی پوشان نگه نمی دارد. مهدی کیانی از بازیکنان مطرح جدا شده از جمع این تیم است و هنوز مشخص نیست که چه بازیکنانی به تیم نوید کیا اضافه می شوند. محسن الغسانی، وینگر عمانی نیز قراردادش را فسخ کرد و از این تیم جدا شد. محمد رضا خلعتبری هم پیشنهاداتی دارد و این امکان وجود دارد او اصفهان را ترک کند.

با وجود اینکه نویدکیا اعلام کرده بود به بازیکن جدیدی نیاز ندارد اما قبل از پیوستن سعید مهری به استقلال زمزمه های حضور او در اصفهان به گوش می رسید و به نظر می رسد سپاهان بی تمایل به خرید امید ابراهیمی و احسان حاج صفی نیست.

فولاد خوزستان

با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بعید به نظر می رسد جواد نکونام بتواند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد. سعید آذری مدیرعامل این تیم هم در یک مصاحبه اعلام کرد که امکان باز شدن پنجره این تیم کم است.

تراکتور

تراکتور در نیم فصل نتایج مورد انتظار هواداران را به دست نیاورد اما آن ها بیش از آن که بازیکن بخرند درمسیر ازدست دادن بازیکن هستند. سعید مهری از این تیم جدا شد و برخی از بازیکنان نظیر حاج صفی، دژاگه، تیموری و واسعی امکان جدایی از تیم را دارند.

در این میان آن ها توانستند پیمان بابایی مهاجم ماشین سازی را به خدمت بگیرد.

گل گهر سیرجان

از اواسط نیم فصل اعلام شد که علیرضا حقیقی در نقل و انتقالات از این تیم خواهد رفت اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. این تیم پیش از این توانسته بود رضا شکاری و مرتضی تبریزی را به صورت بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. البته برخی از بازیکنان گل گهر نیز موردتوجه تیم های بالای جدولی قرار دارند اما هنوز قلعه نویی بازیکنان تاثیر گذاری را از دست ندادند و توانستند دشتی را هم به خدمت بگیرند.

فصل شکار!

نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر

استقلال: (ورودی:عرفان گل محمدی، سعید مهری) (خروجی:سجاد آقایی)

آلومینیوم اراک: (ورودی:) (خروجی:مرتضی آقاخان، محمد جواد عباسی، محمد علی نژاد)

پرسپولیس: (ورودی: مهدی ترابی) (خروجی: آریا برزگر، سعید حسین پور)

پیکان: (ورودی: آرمان قاسمی، مسلم مجدمی) (خروجی: حسین حیدری)

تراکتور: (ورودی: پیمان بابایی) (خروجی: سعید مهری، علی نجفی)

ذوب آهن: (ورودی: پیمان رنجبری،رضا محمود آبادی) (خروجی: علی دشتی)

سایپا: (ورودی:روح الله سیف اللهی) (خروجی: محمدرضا سلیمانی، حمید گلزاری)

سپاهان: (ورودی:____) (خروجی: رضا دهقانی، مهدی کیانی، حمید گلزاری، محسن الغسانی)

شهرخودرو: (ورودی: مسلم پورهاشم، مهرداد بایرامی، یوسف وکیا) (خروجی: سعید جلالی راد، اکبر صادقی، روح الله سیف الهی، حسین جعفری، فرشاد فرجی، امین قاسمی نژاد)

صنعت نفت آبادان: (ورودی: امیرخالدی، رحیم زهیوی) (خروجی: علی آل کثیر)

فولاد: (ورودی:____) (خروجی:____)

گل گهر سیرجان: (ورودی: علی دشتی) (خروجی: پیمان رنجبری، رضا محمود آبادی، حسام پورهاشمی، یوسف وکیا)

ماشین سازی: (ورودی: آریا برزگر، حبیب گردانی، حسین حیدری، سعید حسین پور، علی نجفی، عبدالرئوف نجاری) (خروجی: پیمان بابایی، اکبر آفاقی)

مس رفسنجان: (ورودی: حسن جعفری، محمدضا سلیمانی، مهدی کیانی) (خروجی: امید خالدی، رحیم زهیوی)

نساجی: (ورودی: اکبر صادقی، رضا دهقانی، سجاد آقایی، علی آل کثیر، مرتضی آقاخان) (خروجی: آرمان قاسمی، مهرداد بایرامی، امیر حسین موسی زاده، شاهین مجیدی، روزبه شاه علی دوست)

نفت مسجد سلیمان: (ورودی: ____) (خروجی: احمد گوهری)