مدیرکل هواشناسی فارس، میزان بارندگی در نقاط مختلف استان فارس را اعلام کرد.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس ، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنج شنبه تا صبح امروز شنبه ۸ آذر ماه به استان فارس، اظهار کرد: بارندگی در نقاط مختلف استان فارس همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به میزان بارندگی در نواحی مختلف فارس، تصریح کرد: نورآباد ممسنی ۵۶ و ۵ دهم، اردکان ۴۴ و ۷ دهم و فیروزآباد با ۱۳ میلی متر بیشترین میزان بارش باران را در سامانه اخیر به خود اختصاص داده اند.

قطره سامانی اضافه کرد: در آباده ۶ دهم، ارسنجان یک و ۲ دهم، استهبان یک و ۴، اقلید ۷ و ۴ دهم، ایزدخواست ۵ و ۷ دهم، بوانات ۸ دهم، تخت جمشید ۲، جهرم ۲ دهم، خفر ۳، خنج ۷ دهم، داراب ۶ دهم، درودزن ۷ و زرقان یک و ۸ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در زرین دشت ۸ دهم، سروستان ۲ و یک دهم، شیراز با ۴ و ۲ دهم، صفاشهر ۳ و ۵ دهم، فراشبند ۷ و ۲ دهم، فسا ۴ دهم، قیروکارزین یک و ۲ دهم، کازرون ۸ و ۳ دهم، لار ۲ دهم، لامرد یک، نی ریز یک و ۵ دهم میلی متر بارش باران به ثبت رسیده است.

قطره سامانی با بیان اینکه میانگین جمع بارندگی سامانه اخیر در استان فارس ۶ و ۴ صدم میلی متر است، افزود: میانگین جمع بارندگی امسال در استان فارس تاکنون ۴۱ و ۴ دهم میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با توجه به ادامه بارندگی ها، توصیه کرد: شهروندان از تردد غیرضروری و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب پرهیز کنند.

او همچنین اضافه کرد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/