عضو کمیسیون انرژی مجلس از ابلاغ قرارداد توسعه میادین گازی پارسیان در جنوب استان فارس و نزدیک شدن به اجرای پروژه‌ی ۹ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

سید موسی موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ قرارداد توسعه میادین گازی منطقه عملیاتی پارسیان واقع در جنوب فارس، گفت: عملیاتی شدن این قرارداد، فرصتی مهم برای توسعه‌ی اقتصادی، اشتغالزایی و رشد منطقه و ایران است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس، گفت: پس از دیدار با مهندس زنگنه در همان ابتدای ورود به مجلس، بر اجرای پروژه توسعه میادین گازی هما، شانول، وراوی و تابناک که متأسفانه تاکنون مغفول مانده بود، تأکید شد و پس از آن چندین جلسه نیز با مدیرعامل شرکت نفت مرکزی ایران برگزار شد؛ البته اهتمام و جدیت وزارت نفت در اجرای این پروژه شایسته قدردانی است.

او افزود: در جلسات جداگانه‌ای با دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مهندس نوذری رئیس هلدینگ نفت و گاز ستاد و مهندس حجازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پرشیا به عنوان پیمانکار، بر اجرای هرچه سریعتر این پروژه تأکید شد و پس از صدور مجوز کلی این قرارداد سنگین با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون یورو (نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان) در شورای عالی اقتصاد کشور، بالاخره روز گذشته نامه شروع به کار نیز ابلاغ شد تا ان‌شاءالله به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس، بیکاری را مهمترین معضل کنونی جوانان عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه صد‌ها فرصت شغلی ایجاد کرده و سبب حل بخشی از مشکل بیکاری خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این پروژه سه سال پیش‌بینی شده است، افزود: طی سال‌های گذشته به‌علت افت فشار چاه‌های گاز بالادستی، شاهد کاهش ورودی گاز به پالایشگاه پارسیان بوده‌ایم که تداوم این موضوع ادامه کار پالایشگاه را با مشکل مواجه می‌کرد.

موسوی افزود: با اجرای این پروژه، ۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در میادین منطقه عملیاتی پارسیان (وراوی و هما) و نیز مرکز تفکیک تابناک احداث خواهد شد و با نهایی شدن آنها، هم شاهد رفع نگرانی کاهش ورودی گاز پالایشگاه پارسیان و تأمین خوراک لازم باشیم، هم زمینه استحصال اتان و زنجیره ارزش‌افزوده آن فراهم شود و هم تولید در زاگرس جنوبی تداوم یابد.

انتهای پیام/