استاندارفارس در دیدار با تولیدکنندگان سیمان در فارس که خواستار افزایش قیمت این محصول بودند گفت :قیمت سیمان افزایش نمی یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، امروز جمعی از تولیدکنندگان سیمان استان فارس در دیدار با استاندار، افزایش کرایه حمل ونقل، افزایش هزینه‌های تولیدوهزینه‌های تامین مواد اولیه وافزایش هزینه تامین سوخت کارخانجات سیمان را از دلایل گرانی این محصول در بازار عنوان کردند و اظهار داشتند:نرخ سیمان بایستی واقعی شود.
تولید کنندگان سیمان براین عقیده هستند که رشدقیمت این محصول دربازار متناسب با رشد قیمت سایر اجناس نبوده لذا قیمت سیمان باید افزایش داده شود.
استاندار فارس در این دیدار با بیان این که هرچند چالش‌های زیادی پیش روی تولیدکنندگان از جمله سیمان وجود دارد، ولی در عین حال فرصت‌های زیادی ازجمله بازار‌های صادراتی و قیمت بالای ارز، مواد اولیه ارزان که همه از منابع داخلی کشور هستند و نیروی کار ارزان پیش روی تولید کنندگان سیمان است.
عنایت رحیمی خطاب به تولید کنندگان سیمان گفت؛ اگر برایتان صرف نمی‌کند چرا این همه تقاضای احداث کارخانه سیمان وجود دارد؟
وی گفت:تولید کنندگان سیمان این محصول را به قیمت جهانی صادر می‌کنند و قیمت انرژی راهم باید به قیمت جهانی حساب کنید.
استاندار در پایان گفت:اگر صادرات محدود شود تعادل در بازار بین عرضه وتقاضا ایجاد خواهد شد.
افزایش قیمت فولاد در بازار باعث شده تا سازه‌های فلزی جای خود رابه سازه‌های بتنی بدهد وبه همین دلیل مصرف سیمان افزایش یافته است.
امسال در خرداد ماه و در مهرماه ۲۰درصد در قیمت سیمان افزایش یافت وقیمت هرکیسه از ۱۵هزارتومان به حدود۲۰ هزار تومان جهش داشت، ولی اکنون هرکیسه سیمان بیش از ۴۰ هزار تومان در بازار به دست مصرف کننده می‌رسد و قیمت هر تن از ۲۲۰هزار تومان درب کارخانه به بیش از تنی ۴۰۰هزارتومان دربازار رسیده است.