ابراهيم عزيزي گفت: دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌ زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

در پی ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی به آینه فارس گفت: امروز ایران اسلامی در عرصه نظامی و توانمندی‌های دفاعی به پیشرفت رسیده و همین امر دشمنان را آشفته کرده است. آنان از جوانان ایران و پیشرفت های دانشمندان مبتکر و خلاق و دلسوز کشور می ترسند. در حوزه دفاعی، دستیابی به دانش تولید موشک، دستیابی به دانش صلح‌آمیز هسته و علوم هوا و فضا بخشی آنها را متحیر کرده است.

نماینده شیراز در مجلس گفت: آنها از پیشرفت های مختلف در عرصه های علمی، فنی و دفاعی هراس دارند و برای متوقف کردن آن به ترور روی می آورند.

عزیزی افزود: بار دیگر ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امروز دشمنان ما تمام پیشرفت‌های ملی ما را با ترور دانشمندان و نخبگان ما پاسخ می‌دهد و این منطق قدرت آنها را نشان می‌دهد.

عزیزی با بیان اینکه دشمنان، چشم دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارند اضافه کرد: این عمل بزدلانه که شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود، نشان‌دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتکبین آن است.

وی در ادامه اظهار داشت: دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه‌های تکنولوژی، هسته‌ای و نظامی عاجز و ناتوان شده اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیارهای بین‌المللی روی آورده‌اند که هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و غیره با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ملت بدانند که صهیونیست ها پاسخ قاطع دریافت خواهند کرد. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت‌های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

عزیزی در پایان ضمن بیان اینکه لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشدّ مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند گفت: امنیت کمیسیون امنیت ملی قطعا به این مساله ورود و پیگیری خواهد کرد.

به گزارش آینه فارس، از فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی نام برده شده است.

نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.