تزریق واکسیناسیون کروناویروس در استان فارس پایش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه تاکنون دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ در فارس عارضه جدی نداشتند،گفت: با پیگیری و پایش دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون عارضه جدی مشاهده نشد.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: همزمان با سراسر کشور، تزریق واکسن علیه کووید۱۹ در فارس نیز از بیست و یکم بهمن در سه بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، نمازی و شهید دکتر فقیهی آغاز شد.

در مرحله نخست واکسن کووید۱۹ به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس تزریق می‌شود و در مراحل بعدی نیز گروه‌های آسیب پذیر بر اساس شیوه نامه های پیش بینی شده وزارت بهداشت می‌توانند این واکسن را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با ورود واکسن علیه کووید۱۹، نباید حساسیت‌های مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یابد، زیرا تا واکسینه شدن گسترده مردم به کروناویروس، باید دستورات بهداشتی در برابر این ویروس منحوس را جدی گرفت.

دکتر لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کروناویروس در جامعه دانست و بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد