نماینده شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا دورنمایی که دولت در خصوص درآمدهای نفتی پیش بینی کرده محقق خواهد شد یا نه؟ گفت: با فرضی که رییس جمهوری و مردان اقتصادی دولت، لایحه بودجه را تدوین کردهاند، صد در صد، پیش بینی درآمدهای نفتی محقق می‌شود. چطور؟ به طور صریح در بودجه1400 آمده که اگر امکان صادرات نفت وجود نداشته باشد، دولت از طریق فروش اوراق سلف نفتی، این منابع را تامین خواهد کرد.

جعفر قادری گفت: اینکه دولت، فروش سلف نفتی را در بودجه وارد کرده، یعنی کف سود۱۸درصدی به صورت تضمینی به خریداران ارائه خواهد شد، چنانچه قیمت ارز یا قیمت نفت هم بالاتر برود، بر سود خریداران نفت سلف، افزوده می‌شود. طبیعی است که اغلب افرادی که در بورس سهام  دارند یا در بانک ها سپرده گذاری کرده اند، نقدینگی خود را خارج و وارد بازار خرید سلف نفتی خواهند کرد. دولت هم به ۱۹۹هزار میلیارد تومان منابع خود دست پیدا می‌کند.
او گفت: این روند یک اما دارد. شما شرایطی را تصور کنید که تحریم ها تداوم پیدا کند و امکان صادرات نفت یا نقل و انتقال بانکی به صورت فراگیر وجود نداشته باشد. در این صورت دولت بعدی باید مبالغ کلانی را بابت اصل و سود برنامه ای پرداخت کند که بر اساس فرضیات غلط بودجه ای عملیاتی شده است. بر این اساس است که منتقدان و کارشناسان اقتصادی در خصوص این رویکرد هشدار می‌دهند.
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دو حالت مطرح است. از آنجا که بودجه به صورت یک شوری مورد بررسی قرار می‌گیرد، سرنوشت آن بستگی به برخورد کمیسیون تلفیق دارد. اگر کمیسیون تلفیق کلیات لایحه را رد کند، بودجه به صحن می‌آید و قطعا رد می‌شود. اگر کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را مصوب کرد و وارد جزئیات شد باز هم ۲حالت پیش می‌آید. یا اصلاحات اساسی بر روی بودجه صورت می‌گیرد که این اصلاحات به صحن می‌آید و قطعا بودجه تایید می‌شود، یا اینکه کلیات تایید می‌شود، ولی اصلاحات جزئی روی آن صورت نمی گیرد، اینجا نیز صحن، احتمالا بودجه را رد خواهد کرد.