تغییر ساعت فعالیت اصناف و منع تردد از امروز شنبه ۲۹ آذرماه در استان فارس به مدت دو روز اجرا می‌شود.

 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: افزایش واگیری کرونا در دورهمی‌ها و تجمعات فامیلی باعث شدت گیری اعمال محدودیت‌ها در آستانه شب یلدا شده است.

عبدالرضا قاسم پور افزود: فعالیت تمامی اصناف به جز واحدهای صنفی ضروری در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۹ از ساعت ۱۸ در سراسر استان تعطیل خواهد بود.

او بیان کرد: همچنین ممنوعیت تردد درون شهری خودروهای شخصی در این روزها از ساعت ۲۰ تعیین شده و در صورت تردد پس از ساعت تعیین شده جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

قاسم‌پور ادامه داد: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی نیز همچنان برقرار است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

او تصریح کرد: این محدودیت های ۲ روزه در همه شهرستان ها بدون در نظر گرفتن وضعیت کرونایی آن ها اعمال می شود.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه شب یلدا را مجازی و الکترونیکی برگزار کنیم و خود مراقبتی داشته باشیم، افزود: باید مراقبت کنیم دستاوردهای اخیر استان در مقابله با کرونا که با درایت استاندار و همکاری مردم به ویژه کسبه اصناف بدست آمده حفظ شود.

او با بیان اینکه مسیر پیش رو عادی سازی است و نباید اجازه دهیم تجربه تلخ خردادماه و آذرماه در زمینه شیوع ویروس کرونا تکرار شود، گفت: در حال حاضر درصد مثبت شدن تست های کرونا از ۵۴ درصد به ۲۰ درصد رسیده و شاهد کاهش آمار بستری و فوتی ها در استان هستیم.

انتهای پیام/