فرماندار شیراز از آغاز طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا در قالب طرح خانواده محور و محله‌ای با مشارکت مردمی، دانشگاه علوم‌پزشکی و نیروهای بسیج در شیراز خبر داد.

محمدرضا امیری در اولین جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان شیراز با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا این شهرستان، گفت: شیراز با جمعیت حدود دو میلیون نفر با همکاری بی‌نظیر مردمی به همراه کسبه و بازاریان و دیگر دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا و طرح هوشمند محدودیت ها توانست بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و مستندات موجود عملکرد قابل قبولی در کنترل این بیماری از خود به جای گذارد.

او با تشریح طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح با هدف کلی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و اهداف اختصاصی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش بیماران بستری و فوتی های ناشی از این بیماری به همراه پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر با درصدهای پیش بینی شده در یک دوره زمانی یک تا سه ماه در شهرستان شیراز اجرایی و عملیاتی می شود.

اعضای قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی

فرمانده قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در شیراز درباره اعضای اصلی این قرارگاه نیز گفت: این طرح که در سطح ملی ، استانی و شهرستانی تعریف شده است، با عضویت هلال احمر و شهردار کلانشهر شیراز تشکیل شده است.

امیری ادامه داد:‌ بر اساس طرح ابلاغی ، ریاست قرارگاه بر عهده فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مسئولیت جانشینی قرارگاه را بر عهده خواهد داشت؛ فرماندهی عملیات نیز به بسیج واگذار شده است و در این راستا با فعالیت منطقه ای، ناحیه و محلات قرارگاه ، تمامی مردم همراه با دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در اجرای طرح مشارکت جدی خواهند داشت.

رئیس قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی شیراز با بیان اینکه در این قرارگاه مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ به صورت محله و خانواده محور دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: یقینا شرط موفقیت این طرح تمرکز بر کنترل ویروس به جای تمرکز بر مدیریت بیمارستان‌ها همراه با ارائه خدمات فعال و خانواده محور به جای خدمات غیرفعال است و در این مسیر با قطع زنجیره شیوع کرونا اجازه نخواهیم داد این ویروس ما را مدیریت کند.

همراهی مردم در جای تقدیر است

معاون فرماندار و مسئول کمیته امنیتی ستاد شهرستانی بیماری کرونا در ادامه این جلسه با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی توسط دستگاه های عضو گفت: موفقیت اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت های ناشی از بیماری کرونا شهرستان شیراز حاصل مدیریت منسجم ستاد و هماهنگی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است اما نقطه عطف و عامل اصلی موفقیت‌ها همراهی و مشارکت مردم، اصناف و دیگر دستگاه ها حتی سازمان های مردم نهاد است که این همراهی مردمی در کنار مدیریت ستاد شهرستانی مثال زدنی و ‌قابل تقدیر است.

علی عسکر جمشیدی با تشریح اقدامات انجام شده کمیته امنیتی ستاد شهرستانی مدیریت کرونا افزود: نتیجه اقدامات بر اساس اهداف تعریف شده باید برای مردم و اعضای قرارگاه ملموس باشد.

جمشیدی آموزش عمومی در پیشگیری و مقابله با کرونا را یکی از اولویت های قرارگاه شهید سلیمانی شیراز دانست و تصریح کرد: در طرح ابلاغی وظایف تمامی دستگاه ها کاملا مشخص و عامل موفقیت اقدامات قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت جدی مردم خواهد بود که با حضور موثر دستگاه ها در جلسات و همراهی همیشگی اهالی شیراز قطعا شاهد قطع زنجیره شیوع کرونا در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام/