طرح راهداری زمستانه طی آئینی با حضور مسئولان انتظامی و رهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس و رژه جمعی از نیروهای حاضر در این طرح، آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در آیین آغاز طرح زمستانه راهداری با بیان اینکه طی یکسال گذشته، فعالان تامین ایمنی جاده‌ها تلاش قابل تحسینی را در فارس داشتند، شیوع کرونا را موجب قرارگرفتن نیروهای راهداری در خط مقدم پیشگیری از این بیماری دانست.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی طی سه سال متوالی و از سال ٩۶ شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در فارس بوده‌ایم، ادامه داد: در هشت ماهه امسال هم ٢٠ درصد کاهش تلفات نسبت به مدت مشابه پارسال داشتیم که نشان از تعامل خوب دستگاه‌های مختلف دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به افزایش فرهنگ ترافیک کمک کنیم و با اشاره به قرارداشتن در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری جاده‌ای که از ٢۶ آذرماه آغاز می‌شود، از رانندگانی که در خط مقدم حوزه اقتصادی قرار دارند و با تلاش شبانه روزی به ویژه در دوران شیوع کرونا مسئولیت حمل بار و کالای استراتژیک مردم را بر عهده داشتند و در بنادر شمالی و جنوبی حضور پیدا کردند، قدردانی کرد.

او ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی مالی در شرکت‌ها و تبعات آن برای رانندگان اما خدمات به مسافران انجام شد.

آمادگی ۱۰۰۰ راهدار در طرح زمستانه

مدیرکل راهداری فارس ضمن اعلام آمادگی مجموعه راهداری استان برای تردد ایمن و روان در محورهای فارس در زمستان پیش رو به ویژه در زمان بارش، اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ تن مخلوط شن و نمک در تابستان امسال خریداری در راهدارخانه‌ها انبار شده است.

به گفته سیاهپور، ۱۰۰۰ راهدار برای مقابله با بحران‌های احتمالی با ۵٧٠ دستگاه سبک و سنگین با تجهیزات زمستانی در راهدارخانه‌ها و ستاد زمستانی راهداری جاده‌ای مستقر شده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه محل استراحتگاه‌های راهداری برای انجام ماموریت‌های مرتبط در دوران شیوع کرونا، کافی نیست، خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای خرید کانکس‌های بیشتر برای راهداران در شهرستان‌ها شد.

رئیس پلیس راه شمال فارس نیز گفت: برابر دستورالعمل‌های اجرایی طرح انتظامی ترافیکی ویژه زمستان ٩٩ از امروز آغاز و تا ٢٠ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: امید است با همکاری سازمان‌های مرتبط و امداد ونجات جاده‌ای امسال همانند سال‌های گذشته کارنامه خوب و درخشانی در پایان این طرح به نمایش گذاشته شود.

این مقام انتظامی در فارس ادامه داد: البته نباید غافل شد که در طرح زمستانی سال گذشته تعدادی از هم استانی‌ها و هم وطنان جان خود را از دست دادند و این کار ما را دو چندان می‌کند.

در طرح راهداری زمستانه، علاوه بر پلیس راهور و اداره کل راهداری، جمعیت هلال احمر و مرکز اورژانس نیز مشارکت خواهند داشت. استان فارس به لحاظ طول راه‌های اصلی و فرعی و وقوع حوادث رانندگی همواره در رتبه‌های اول کشور قرار داشته است.

انتهای پیام/